Haridus- ja Teadusministeerium
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/10062/40559
Browse
Browsing Haridus- ja Teadusministeerium by Author "Aksen, Merli"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Doktoriõppe tulemuslikkuse analüüs(2014) Eamets, Raul; Tamm, Katrin; Tamm-Klaos, Dorel; Aksen, Merli; Kärner, Anita; Kindsiko, EneliUuringu eesmärgiks on analüüsida doktoriõppe tulemuslikkust Eesti avalik-õiguslikes ülikoolides ning sellest tulenevalt teha ettepanekuid tulevaste doktoriõppe toetusmeetmete arendamiseks. Uuringus antakse ülevaade Eesti ülikoolide doktoriõppe vastuvõtutingimuste eripäradest ja doktoriõppe rahastamise skeemist, otsitakse seoseid doktoriõppe meetmete ja doktoriõppe tulemuslikkuse vahel õppeprotsessi, teadustegevuse ja doktorantide materiaalse toimetuleku aspektist, analüüsitakse põhjalikumalt doktorikoolide poolt antavat lisandväärtust ja nende tegevusega seonduvaid probleeme ja pakutakse välja poliitikasoovitused doktoriõppe tulemuslikkuse tõstmiseks.Item Hariduse rahulolu mõõtmine: kontseptsioon, mõõtevahendi kirjeldus ja küsimustikud(TÜ rakendusuuringute keskus RAKE, 2016) Lukk, Marika; Sammul, Marek; Tamm, Anni; Leijen, Äli; Adov, Liina; Aksen, Merli; Themas, AiviKoostatud hariduse rahulolu mõõtmise pakett on mõeldud laiahaardeliseks Eesti haridussüsteemi rahulolu mõõtmiseks, hõlmates kõiki seotud osapooli (õpilased, õpetajad, lapsevanemad, vilistlased, tööandjad) ja haridusastmeid (alusharidus, põhikool, gümnaasium, kõrg- ja kutseõppeasutused, täiskasvanuharidus). Materjal koosneb kolmest uuringuaruandest: teoreetiline üldise kontseptsiooni ja vahendite kirjeldus, rahulolu mõõtevahendite rakendamise kirjeldus erinevates sihtrühmades ning rahulolu mõõtmise küsimustikud kõigi sihtrühmade jaoks.Item Kõrgkooliõpingute katkestamise põhjused ja ennetamise võimalused Euroopa Liidu riikide näitel(2014-11-27) Espenberg, Kerly; Aksen, Merli; Beilmann, Mai; Vahaste, Sille; Loogus, Terje; Kührt, UtaUuringu eesmärk on anda ülevaade katkestamist ennetavatest ja kõrgharidusõpingute edukat lõpetamist toetavatest meetmetest Euroopa Liidu liikmesriikides ning analüüsida, milliseid teistes riikides rakendatud kõrgharidusõpingute katkestamise ennetamisel ja katkestanute õpingute jätkamise ning eduka lõpetamise toetamisel edukaks osutunud meetmeid oleks võimalik Eestis rakendada, sealhulgas kuidas need sobituvad või kuidas on võimalik neid kohandada Eesti kõrgharidussüsteemiga. Analüüsis antakse ülevaade riikide kõrgharidussüsteemist ja selle rahastamise põhimõtetest, õppetoetustest ja nende maksmise alustest, katkestamise põhjuste uuringutest, katkestamise ennetamise meetmetest riiklikul ja kõrgkoolide tasandil, katkestanute kõrgharidusse tagasitoomise meetmetest ja meetmete mõju ning efektiivsuse uuringutest.Item Töökohapõhise õppe korraldusmudelite rakendamine kutsehariduses(Haridus- ja Teadusministeerium, 2016) Puolokainen, Tarmo; Kaunismaa, Imbi; Sammul, Marek; Nutt, Nele; Themas, Aivi; Aksen, Merli; Themas, ElvoTöökohapõhine õpe ehk õpipoisiõpe on üks kutseõppe õppevormidest, kus õpe toimub kooli või individuaalse õppekava alusel ning praktika osakaal töökohal moodustab vähemalt kaks kolmandikku õppekava mahust. Õpilasele määratakse juhendaja koolis ja praktikakohas kogu õppeajaks. Praktikakoht peab maksma õpilasele tasu tööülesannete täitmise eest praktikakohas toimuval õppeperioodil, mis ei tohi olla väiksem Vabariigi Valitsuse kehtestatud palga alammäärast. Kui õpipoisil on praktikakohaga kehtiv tööleping, makstakse tasu vastavalt töölepingule. Töökohalt määratud juhendajate ettevalmistuse ning juhendamiskulud kuni 50% ulatuses koolituskoha maksumusest tasub kool. Käesoleva uuringu eesmärk oli analüüsida õpipoisiõppe praegust olukorda Eestis, kirjeldada siin levinud õpipoisiõppe korraldusmudelid, hinnata levinud takistusi õpipoisiõppe pakkumisel ning soovitada lahendusi tuvastatud kitsaskohtade vähendamiseks ja õpipoisiõppe laiendamiseks.