Sirvi Autor "Ehala, Martin" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 5 5
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Eesti keele struktuur : õpik gümnaasiumile([Tallinn] : Künnimees, 2001) Ehala, MartinKirje Gümnaasiumi praktilise eesti keele kursuste metoodika õpik(Tartu : Tartu Ülikooli Kirjastus, 2014) Ehala, Martin; Laar, Triinu; Soodla, Karin; Sõrmus, Kadri; Vija, MaigiKirje Kõrgkoolide üliõpilaste eesti keele oskuse tase(Haridus- ja Teadusministeerium, 2015) Ehala, Martin; Kerge, Krista; Lepajõe, Kersti; Sõrmus, KadriUuring on seotud vajadusega selgitada, milline on kõrgkoolide esmakursuslaste eesti keele oskuse tase. Gümnaasiumi lõpetamisega lõpevad enamiku noorte jaoks ka emakeeleõpingud, st gümnaasiumist saadud pagas on see, millele rajanevad kõrgkooliõpingud ja edasine toimetulek tekstidega igapäevaelus. Uuringu eesmärk on analüüsida Eesti kõrgkoolide esimestel kursustel õppivate üliõpilaste eesti keele oskust ja anda sellele hinnang lähtuvalt gümnaasiumi riiklikus õppekavas sätestatud pädevustest. Õppekava seab eesti keele osas eesmärgiks nii kirjakeele valdamise kui ka keele funktsionaalse kasutamise oskuse, st suhtluseesmärgile ja olukorrale vastavat keelekasutust. Seetõttu on uuringus kaht tüüpi ülesandeid: need, mis testivad otseselt kirjakeeleoskuse taset, ja need, mis võimaldavad teha järeldusi funktsionaalse keelekasutuse oskuse osas. Lisaks annab uuring ülevaate kõrgkoolide esmakursuslaste eesti keele oskuse tasemest võrdluses erialati ja ülikooliti. Uuringu rakenduslik eesmärk on anda soovitusi eesti keele õpetamise tõhustamiseks üldhariduskoolis. Uuring on kordusuuring – 2010. aastal tehtud uuring on praegusele võrdlusmaterjaliks.Kirje Kõrgkoolide üliõpilaste eesti keele oskuse tase(Tartu Ülikool, 2010) Ehala, Martin; Kerge, Krista; Lepajõe, Kersti; Sõrmus, KadriKäesoleva uuringu eesmärk on analüüsida Eesti kõrgkoolide esimestel kursustel õppivate üliõpilaste eesti keele oskust ja anda sihtgrupi teadmiste ja oskuste tasemele hinnang põhikooli ja gümnaasiumi riiklikus õppekavas sätestatud pädevustest lähtuvalt. Et riiklik õppekava seab eesti keele valdkonnas eesmärgiks niihästi kirjakeele valdamise kui ka võime kasutada keelt suhtluseesmärgile ja -olukorrale vastavalt, siis peab uuring selgitama välja eesti keele oskuse taseme niihästi kirjakeele valdamise kui ka eesmärgipärase kasutuse osas. Lisaks peab uuring andma ülevaate kõrgkoolide esmakursuslaste eesti keele oskuse tasemest võrdluses ülikooliti ja erialati; soo, emakeele ja eelneva hariduse lõikes, samuti võrdluses täiskasvanud keelekasutajatega.Kirje Kõrgkoolide üliõpilaste eesti keele oskuse tase [Võrguteavik]. Kordusuuring : uuringu kokkuvõte(2015) Ehala, Martin; Kerge, Krista; Lepajõe, Kersti; Sõrmus, Kadri