Browsing by Author "Eldermann, Maria"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Õpetajate läbipõlemine, emotsionaalne heaolu ning toimetulekustiilid erikoolide ja üldhariduskoolide võrdluses(Tartu Ülikool, 2018) Eldermann, Maria; Schults, Astra, juhendaja; Adov, Liina, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutKäesoleva magistritöö eesmärgiks oli uurida erikoolides töötavate õpetajate läbipõlemise taset, emotsionaalset heaolu ning kasutatavaid toimetulekustiile. Valim koosnes 104 eri- ja tavakooli õpetajast, kes olid omavahel sobitatud kooli tüübi ja tööstaaži alusel. Tulemused viitasid sellele, et kolmandikul õpetajatest oli üldpopulatsiooni normist kõrgem depressiooni ja ärevuse tase. Eri- ja tavakooli õpetajate tulemusi võrreldes ei ilmnenud statistiliselt olulisi erinevusi läbipõlemise ja heaolu tasemetes. Enamik õpetajatest eelistas kasutada lähenevaid toimetulekustrateegiaid. Käesoleva töö tulemused võivad olla seotud kaasava hariduse rakendamisega Eesti üldhariduskoolides.Item Õpetajate motivatsiooni ja kollektiivse tõhususe seosed PISA testi tulemustega eestikeelsetes koolides(Tartu Ülikool, 2016) Eldermann, Maria; Täht, Karin, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutVarasematest uurimustest on selgunud, et õpetajate motivatsioon ning kollektiivne tõhusus koolis mõjutab märkimisväärselt nende õpilaste motivatsiooni ja akadeemilist edukust. Käesoleva töö eesmärgiks oli uurida, millisel määral erinevad õpetajate enesekohased uskumused motivatsiooni ja kollektiivse tõhususe kohta kõrgemate ja madalamate õppetulemustega koolides. Uuring viidi läbi 295 eesti õppekeelega kooli õpetajate seas, kelle õpilased lahendasid 2012. aastal PISA testi. Tulemustest selgus, et õpetajate sisemise motivatsiooni tasemed olid samad nii kõrgemate- kui madalamate PISA testi tulemustega koolides, kuid statistiliselt oluline erinevus esines välise motivatsiooni tasandil. Ühtlasi leiti, et kõrgemate PISA tulemustega koolides on õpetajatel on kõrgemad positiivsed uskumused kollektiivse tõhususe suhtes.