Browsing by Author "Erstu, Erich"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Maakaartide juhugeneraator(Tartu Ülikool, 2012) Erstu, Erich; Vainikko, Eero; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKuna Maa liiki planeet on kujunenud looduslike protsesside tagajärjel miljardite aastate jooksul, siis, johtudes nende protsesside juhuslikkusest, võime kindlalt öelda, et iga selline planeet on oma kujult väga erinev. Kaardistada on aga võimalik igat sedasorti planeeti samade abstraheerivate vahenditega. See tähendab, et enamus planeeti kirjeldavatest detailidest on kaardistamise seisukohast ebaolulised. Vajadust genereeritud kaartide järele võib kohata elu erinevates valdkondades. Ettevõtted, mis tegelevad kaardistamisega, võivad näiteks kasutada genereeritud kaarte, et seal erinevate logistiliste probleemide lahendusi testida. Veelgi laialdasem kasutusala on aga arvutimängude tööstus. Arvutimängudes kasutatavad maailmad muutuvad üha massiivsemaks ja on täiesti loomulik, et käsitsi neid enam ei tehta. Käesolev töö seab omale eesmärgiks leida lihtne ja hästitöötav lahendus maakaartide genereerimise probleemile. Töö esimestes peatükkides tutvutakse mõnede juba eksisteerivate lahendustega ning sellega, kuidas looduslikud protsessid päriselt maailma kujundavad. Viimases peatükis valmib reaalne rakendus, mis kogutud teadmisi arvesse võttes on suuteline maakaarte genereerima.Item Voolav muundumine kahemõõtmelistele animatsioonidele(2014) Erstu, Erich; Muite, BensonProfessionaalsel tasemel animeerimine on aeganõudev ja kulukas tegevus. Seda eriti sõltumatule arvutimängude tegijale. Siit tulenevalt osutub kasulikuks leida meetodeid, mis võimaldaks programmaatiliselt suurendada kaadrite arvu igas kahemõõtmelises raster animatsioonis. Vedeliku simulaatoriga eksperimenteerimine andis käesoleva töö autoritele idee, kuidas saavutada visuaalselt meeldiv kaadrite üleminek, kasutades selleks vedeliku dünaamikat. Tulemusena valmis programm, mis võib animaatori efektiivsust tõsta lausa mitmeid kordi. Autorid usuvad, et see avastus võib viia kahemõõtmeliste animatsioonide uuele võidukäigule — näiteks kaasaegsete arvutimängude kontekstis.