Sirvi Autor "Feklistova, Lidia" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 6 6
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Learners of an introductory programming MOOC: background variables, engagement patterns and performance(2022-11-25) Feklistova, Lidia; Lepp, Marina, juhendaja; Luik, Piret, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondÜks võimalus personaalseks ja professionaalseks arenguks on osalemine vaba juurdepääsuga e-kursustel (ingl massive open online courses, MOOCs). MOOCide osalejatel on suurem autonoomia võrreldes traditsiooniliste klassiruumides toimuvate tundidega. Samuti arvestades suurt osalejate hulka ja nende erinevat tausta, on kõikide õppijate kaasatus (ingl engagement) õppeprotsessis MOOCide korraldajatele väljakutseks. Osalejate taustamuutujate (ingl background variables) mõju kaasatusele, mis omakorda võib mõjutada õpisooritust (ingl performance), on jätkuvalt alauuritud valdkond. Doktoritöö eesmärk oli uurida MOOCide osalejate taustamuutujaid ja nende mõju kursusele registreerumisele ning lõpetamise tõenäosusele, tuvastada lõpetajate seas käitumuslikke (ingl behavioural engagement) ja kognitiivseid (ingl cognitive engagement) kaasatuse rühmasid ning uurida neid taustamuutujate ja õpisoorituse osas. Uurimuse fookuses oli MOOC “Programmeerimisest maalähedaselt”. Selle MOOCi osalejate ja lõpetajate taustamuutujad võrreldi MOOCidega „Programmeerimise alused I“ ja „Programmeerimise alused II“. MOOCil “Programmeerimisest maalähedaselt” oli rohkem naisi ja neid, kelle haridustase oli madalam. Lõpetajate osas selgus, et põhifookuses olnud MOOCil, ei olnud statistiliselt olulist erinevust nais- ja meeslõpetajate osakaalu ning erinevate tööhõive staatuste vahel. Suurem lõpetajate osakaal oli magistrikraadiga lõpetajate hulgas. Väiksem lõpetajate osakaal oli nende õppijate puhul, kes ei ole varem programmeerimist õppinud. Samad tulemused lõpetajate kohta olid ka MOOCil “Programmeerimise alused I“. Uurides MOOCi “Programmeerimisest maalähedaselt” lõpetajate ja mittelõpetajate õpisooritust, selgus, et nad vajasid testi sooritamiseks keskmiselt sama palju katseid. Mittelõpetajatel oli programmeerimisülesannete lahenduste esitamiskordade arv suurem ja neil oli testipunktid madalamad. Lõpetajate käitumusliku ja kognitiivse kaasatuse analüüs näitas, et lõpetajad ei ole homogeenne rühm. Käitumusliku kaasatuse puhul eristati lähtudes tegevuste hulgast 4 rühma. Uurimuse tulemused näitasid, et MOOCil võivad olla lõpetajad, kes teevad kõiki tegevusi, aga ka need, kes teevad vaid mõnda tegevust. Kognitiivse kaasatuse korral eristus 5 rühma, mille puhul kasutati abiallikaid erineva sagedusega. Tulemused näitasid, et lõpetajate erinevat sagedust erinevate abiallikate kasutamisel võib pidada märgiks püsivast soovist MOOC edukalt läbida. Samuti selgus, et abiallikate kasutamise võib võtta aluseks kognitiivse kaasatuse tuvastamiseks ja mõõtmiseks MOOCidel. Lõpetajate taustamuutujad ja õpisooritused varieerusid eristatud rühmade vahel. Doktoritöös esitatud tulemused aitavad uurijatel paremini aru saada MOOCi fenomenist ja kursuste korraldajatel pakkuda tulevikus kulutõhusamaid MOOCe. Uurimistulemustest võib järeldada, et MOOCide korraldajad peavad pakkuma erinevaid tegevusi ja abiallikaid, mis oleksid suunatud konkreetsetele sihtrühmadele. See võib hõlbustada personaliseeritud õppimist ja õppijate tõhusat kaasatust õppeprotsessis.Kirje Multimeedia I (pilditöötlus ja animatsioon)(Tartu Ülikool, 2013) Feklistova, Ljubov; Feklistova, LidiaBeSt programmi toetusel loodud e-kursuse "Multimeedia I (pilditöötlus ja animatsioon)" õppematerjalid.Kirje Multimeedia II (veebidisain)(Tartu Ülikool, 2013-12-30) Feklistova, Lidia; Feklistova, LjubovBeSt programmi toetusel loodud e-kursuse "Multimeedia II (veebidisain)" õppematerjalidKirje Multimeedia III (heli- ja videotöötlus)(Tartu Ülikool, 2013) Feklistova, Lidia; Feklistova, LjubovBeSt programmi toetusel loodud e-kursuse "Multimeedia III (heli- ja videotöötlus)" õppematerjalidKirje Õppematerjalid ainele "Multimeedia"(2016) Palumaa, Silver; Feklistova, LidiaSelles bakalaureusetöös antakse lühiülevaade heli- ja videotöötlusest ning programmidest neis valdkondades ja seejärel infot koostatud videomaterjalide kohta.Kirje Teeme ise arvutimänge - algus(Tartu Ülikool, 2013) Feklistova, Ljubov; Feklistova, Lidia; Kull, TiinaE-kursuse "Teeme ise arvutimänge - algus" õppematerjalid