Browsing by Author "Fishel, Mark, juhendaja"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Joint Embeddings for Voices and Their Textual Descriptions(Tartu Ülikool, 2023) Lastovko, Ivan; Fishel, Mark, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutEmbeddings are vector representations which is a highly effective method employed in machine learning to represent data in a more meaningful and efficient manner. In this study, we aim to implement vector representation for speakers’ voices and corresponding textual descriptions, maximizing their cosine similarity. In other words, we want to build a system capable of representing both voices and descriptions of those voices as closely as possible in the multidimensional space. In our work, the data collection process involves using public datasets as well as manually annotated data. In order to conduct our research, we have utilized different training modes, such as standalone, where encoders are trained individually, and joint training techniques, where encoders are trained together to learn to adapt their outputs accordingly. We then evaluated the models on our control sample extracted from the manually collected dataset and assessed the quality of our annotations. We have also investigated the changes in cosine similarity between the speakers’ and voice descriptions’ vector representation with the decline in annotation quality.Item Paragraph-Level Translation of Low-Resource Finno-Ugric Languages(Tartu Ülikool, 2024) Pashchenko, Dmytro; Fishel, Mark, juhendaja; Yankovskaya, Elizaveta, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutMassiliselt mitmekeelsete masintõlkemudelite teke võimaldas tõhusalt tõlkida paljusid keeli samaaegselt, sealhulgas neid, millel on piiratud hulk ressursse. Hiljutine rekordiomanik MADLAD-400, mis katab üle 400 keele, on suuresti uurimata. Käesolevas töös püüame uurida MADLADi võimekust, häälestades seda nelja väikese ressursiga soomeugri keele (karjala, liivi, lüüdi ja vepsa, mis ei sisaldu MADLADis) tõlkimisele vene keelde ja tagasi. Lisaks uurime lõigutasandil tõlke mõju mudeli kvaliteedile, kasutades MADLADi dokumenditasemel tõlkimise võimekust. Leiame, et 1) MADLADi-põhine süsteem saavutab tipptasemel mudelitega võrreldavad tulemused ja avastame, et 2) süsteemi lõigutasandil versioon ületab lausetasemel versiooni kuni kolme BLEU punkti võrra, parandades oluliselt lausetevahelist kooskõla.Item Quality estimation through attention(2022-05-11) Yankovskaya, Elizaveta; Fishel, Mark, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondMasintõlge on saanud osaks mitte ainult keeleteadlaste ja professionaalsete tõlkijate, vaid peaaegu kõigi elust. Enamik inimesi, kes on kasutanud masintõlget, on kohanud naljakaid ja kohati täiesti valesid tõlkeid, mis lause tähendust täielikult moonutavad. Seega peame peale masintõlke mudeli kasutama hindamismehhanismi, mis teavitab inimesi tõlgete kvaliteedist. Loomulikult saavad professionaalsed tõlkijad masintõlke väljundit hinnata ja vajadusel toimetada. Inimeste märkuste kasutamine veebipõhiste masintõlkesüsteemide tõlgete hindamiseks on aga äärmiselt kulukas ja ebapraktiline. Seetõttu on automatiseeritud tõlkekvaliteedi hindamise süsteemid masintõlke töövoo oluline osa. Kvaliteedihinnangu eesmärk on ennustada masintõlke väljundi kvaliteeti, ilma etalontõlgeteta. Selles töös keskendusime kvaliteedihinnangu mõõdikutele ja käsitleme tõlkekvaliteedi näitajana tähelepanumehhanismi ennustatud jaotusi, mis on üks kaasaegsete neuromasintõlke (NMT) süsteemide sisemistest parameetritest. Kõigepealt rakendasime seda rekurrentsetel närvivõrkudel (RNN) põhinevatele masintõlkemudelitele ja analüüsisime pakutud meetodite toimivust juhendamata ja juhendatud ülesannete jaoks. Kuna RNN-põhised MT-süsteemid on nüüdseks asendunud transformeritega, mis muutusid peamiseks tipptaseme masintõlke tehnoloogiaks, kohandasime oma lähenemisviisi ka transformeri arhitektuurile. Näitasime, et tähelepanupõhised meetodid sobivad nii juhendatud kui ka juhendamata ülesannete jaoks, kuigi teatud piirangutega. Kuna annotatsiooni andmete hankimine on üsna kulukas, uurisime, kui palju annoteeritud andmeid on vaja kvaliteedihinnangu mudeli treenimiseks.