Browsing by Author "Hannust, Triin"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Children’s knowledge about the Earth and gravity and its change in the course of development and learning(2011-04-08) Hannust, TriinInimese teadmiste hulk muutub pidevalt nii igapäevase tegutsemise käigus saadud isikliku kogemuse kui ka teistelt kuuldud ja kirjalikest tekstidest saadud informatsiooni mõjul, kuid alati ei mõisteta ega kasutata õpitut teaduslikus mõttes korrektselt. Siinses doktoritöös selgitatigi astronoomia-alaste teadmiste näitel seda, kuidas omandatakse ja väljendatakse uusi teadmisi ning vaadati küsitlusmeetodite ja analüüsimeetodite rolli teadmiste hindamises. Selleks viidi lasteaias ja algkoolis läbi õpetavad eksperimendid ning hinnati lahtiste küsimuste ja joonistusülesannetega korduvalt laste teadmisi. Lisaks vaadati verbaalse ja mudeleid kasutava õpetuse efektiivsust laste teadmiste parandamisel. Selgus, et erinevalt ootusest, mille kohaselt peaks mudelitele tuginev õpetus andma paremaid tulemusi, kasvab laste poolt antud õigete vastuste hulk nii puhtalt verbaalse kui ka näitlikustamist kasutava õpetamise tulemusena. Ilmnes ka, et õpetamisel kasutatavad mudelid, millel on väga silmapaistvaid, kuid õppimise seisukohast ebaolulisi tunnuseid, võivad soodustada väärarusaamade kujunemist. Kuna üheks oluliseks vaidlusküsimuseks on olnud mitte-teaduslike teadmiste koosõlalisus ning uurimismeetodi mõju teadmiste väljendamisele, uuriti kas mingil hetkel viitavad avatud küsimustele antud vastused kooskõlaliste mitte-teaduslike arusaamade olemasolule. Selgus, et teadmiste kujunemises esineb perioode, mil suureneb vastuste hulk, kus isiklikule kogemusele tuginevat teadmist on ebaõigesti kombineeritud faktiteadmistega. Samas ilmnes, et kooskõlaliste vääruskumuste esinemissagedus on väga madal. Aja jooksul laste vastustes toimuvad muutused sarnanevad muutustega probleemilahenduses – alguses keskendutakse vahetult tajutava kirjeldamisele, faktiteadmiste lisandudes tekib vajadus kooskõlastada kogemusele tuginev info õpituga ning selle käigus võivad ajutiselt tekkida sünteetilised teadmiste ühikud. Enamasti on laste teadmised mõnda aega üsna killustatud ja viimaks kujunevad neist teadusliku teadmisega kooskõlas olevad arusaamad.Teaduslike teooriate õpetamiseks ongi oluline arvestada õppijate olemasolevate teadmistega, õpetada põhifakte ning pöörata tähelepanu sellele, et kasutatavad vahendid ei soodustaks väärarusaamade kujunemist.Item Uusimmigrantõpilaste akadeemiline ja sotsiaalne toimetulek Eesti üldhariduskoolis(MindPark, 2013) Kasemets, Liis; Asser, Hiie; Hannust, Triin; Rahnu, LeenUusimmigrant-õpilaste õpiedukuse ja haridusvõimaluste uuringu laiemaks eesmärgiks on kaardistada Eesti üldhariduskoolides õppivate uusimmigrant-õpilaste akadeemiline ja sotsiaalne toimetulek, selleks loodud ja vajalikud tingimused. Uuringu otseseks eesmärgiks on välja selgitada, milliseid koolikorralduslikke meetmeid rakendatakse uusimmigrant-õpilaste toetamisel üldhariduskoolides, kas uusimmigrant-õpilaste edasijõudmine on eakohane. Uuringus analüüsiti uusimmigrantõpilaste õppekorraldust, õpitulemusi, sotsiaalset toimetulekut, samuti õpilaste vanemate ning õpetajate hoiakuid ja hinnanguid õpilaste edasijõudmise, edukuse ja nende põhjuste osas.