Browsing by Author "Irs, Reelika"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Teacher performance appraisal and remuneration aspects of performance management on the example of Estonian general educational schools(2012-05-17) Irs, ReelikaDoktoritöö eesmärk on töötada välja soovitused õpetajate töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise arendamiseks Eesti üldhariduskoolides. Töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise süsteemi kujundamine ja rakendamine eeldavad töösoorituse juhtimis-instrumendi väljatöötamist. Doktoritöös määratakse kindlaks õpetajate töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise kujundamise ja rakendamise aspektid ning töötatakse välja ettepanekud õpetajate töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise kriteeriumide valikuks. Selleks viidi Eesti üldhariduskoolides läbi ulatuslik ankeetküsitlus, mille käigus küsitleti 2165 õpetajat ja 298 koolijuhti. Probleemide süvauuringu raames viidi kolmes koolis läbi juhtumiuuringud. Uuringust saadi kinnitust, et tulemuslik juhtimine eeldab töösoorituse juhtimisinstrumendi juurutamist Eesti üldhariduskoolides. Õpetajate töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise kujundamise ning rakendamisega on tihedalt seotud kooli strateegiline juhtimine, ressursijuhtimine ja organisatsioonikultuur, mis aitavad kaasa pedagoogide positiivse suhtumise kujundamisele õpetajate töösoorituse juhtimise suhtes. Õpetajate töösoorituse juhtimine tagab kooli tasakaalustatud arengu ning tulemuslikkuse, mis eeldab õpiprotsessi, õpikeskkonna ja kooli juhtimisega seotud õpetajate töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise kriteeriumide väljatöötamist ja tasakaalustatut rakendamist. Õpetajate tulemustasustamine aitab parandada töötulemusi nii individuaalselt kui ka kollektiivselt ning loob paremad eeldused õpetajate arenguks kooli eesmärkidest lähtuvalt.Item Üldharidus- ja kutsekoolide tulemuslikkuse ja seda mõjutavate tegurite analüüs(Tartu Ülikool, 2011) Türk, Kulno; Haldma, Toomas; Kukemelk, Hasso; Ploom, Kristi; Irs, Reelika; Pukkonen, LeeUuringu "Üldharidus- ja kutsekoolide tulemuslikkus ja seda mõjutavad tegurid" eesmärgiks oli selgitada välja Eesti gümnaasiumide, põhikoolide ja kutseõppeasutuste tulemusjuhtimise eripärad, probleemid ja seda mõjutavad tegurid koolide kvaliteedijuhtimise, finantsjuhtimise ning õpetajate töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise alateemade raames. Uuringu lähtekohana analüüsiti esmalt erinevate riikide haridusasutuste kvaliteedi- ja finantsjuhtimise ning õpetajate töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise alast teaduskirjandust ning töötati välja uuringumetoodika. Uuringu raames koostati kaks modifikatsioonidega ankeetküsimustikku, üldhariduskoolide puhul viiele ja kutsekoolide puhul neljale sihtrühmale (huvigrupile) ning loodi IT lahendused nende läbiviimiseks.