Browsing by Author "Jukk, Hannes, juhendaja"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
Item 9. klassi matemaatikas funktsiooni käsitlevate ülesannete lahendused GeoGebra dünaamiliste töölehtedena(Tartu Ülikool, 2017) Postov, Rita; Jukk, Hannes, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Dünaamilise statistika vahendi CODAP 2.0 tutvustus. Õppematerjali koostamine põhikooli matemaatikatunniks APS õppematerjali baasil(Tartu Ülikool, 2024) Kuslap, Birgit; Jukk, Hannes, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Matemaatika täiendõppe e-kursuse prototüübi koostamine õpidisaini mudeli SAM2 abil(Tartu Ülikool, 2020) Ponomar, Sergei; Jukk, Hannes, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Matemaatika ja statistika instituutMagistritöö esimeses osas antakse ülevaade õpidisainimudelitest. Uue e-kursuse loomisel võeti eeskujuks mudel SAM2. Töö teises osas kirjeldatakse uue Moodle kursuse prototüübi loomist mudelile SAM2 järgi. Matemaatika täiendusõppe e-kursus luuakse Virumaa kolledži esimese kursuse õpilaste jaoks. Käesoleva töö raames valmisid kahe mooduli materjalid. Töö viimases osas tuuakse näiteid, kuidas kasutati erinevaid Moodle vahendeid.Item Põhikooli statistika ja tõenäosuse teemade dünaamilised töölehed programmiga GeoGebra(2019) Postov, Rita; Jukk, Hannes, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Matemaatika ja statistika instituutMagistritöö esimeses osas antakse ülevaade põhikoolis õpetatavast statistika ja tõenäosuse teemadest riiklikus õppekavas ja põhikooli matemaatika õppevaras. Vaadeldakse, mil määral suunatakse õpetajaid ja õpilasi antud teemade käsitlemisel kasutama info- ja kommunikatsioonivahendeid. Töös kirjeldatakse õppematerjalidele esitatavaid nõudeid ja soovitusi. Töö teises osas kirjeldatakse programmiga GeoGebra loodud dünaamilistest töölehtedest koostatud raamatu „Statistika ja tõenäosus põhikoolis“ loomise ja hindamise protsessi ning viimases osas tuuakse välja tulemused.Item Probleemülesannete lahendamine III kooliastmes Peter Liljedahli mõtleva klassiruumi kujundamise ideele tuginedes(Tartu Ülikool, 2024-06) Kivi, Kersti; Jukk, Hannes, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Matemaatika ja statistika instituutKäesolevas magistritöös antakse ülevaade probleemülesannete olemusest ja matemaatikaärevusest, tuuakse välja probleemülesannete lahendamise murekohad ja kuidas saaks matemaatikaärevust vähendada. Töös vaadeldakse õpilaste suhtumist matemaatikasse ja uuritakse, kuidas juhuslikes rühmades probleemülesandeid lahendades õpilaste ärevus ja motivatsioon ning suhtumine matemaatikasse muutub. Töös katsetati kahe kuu vältel regulaarselt uut probleemülesannete lahendamise, mõtleva klassiruumi, võimalust. Töö autor koostas tegevusi 18 tunniks ja andis tagasisidet antud perioodi tundidele, tuginedes vaatlusele. Uuringus osales ühe Eesti kooli seitsmes klass. Töö eesmärgiks oli selgitada välja, kuidas mõtleva klassiruumi süsteemne kasutamine aitab õpilasi rohkem tunnis kaasa mõtlema panna ning kuidas see mõjutab nende motivatsiooni ja ärevust. Lisaks loodi praktiline õppematerjal, mis sisaldab nii õpetaja kui ka õpilaste tagasisidet tundidest. Uuring viidi läbi ühes Eesti kooli seitsmendas klassis, kus kahe kuu vältel lahendati regulaarselt probleemülesandeid mõtleva klassiruumi metoodikat järgides. Valimiks oli autorile tuttav klass, kus töö autor sai oma loodud materjali rakendada ja õpilaste probleemilahendusoskust parandada. Õpilased said paremini aru matemaatilistest probleemidest ja olid rohkem motiveeritud tunnis aktiivselt kaasa töötama. Uuringu käigus loodud õppematerjal ja saadud tagasiside pakuvad väärtuslikku infot edaspidisteks sarnasteks uuringuteks ja praktiliseks rakenduseks. Liljedahli mõtleva klassiruumi metoodika rakendamine III kooliastmes aitab õpilasi matemaatika tundides rohkem mõtlema panna, vähendab nende ärevust ja tõstab motivatsiooni. Õppematerjalide praktiline läbiviimine ja saadud tagasiside kinnitavad metoodika efektiivsust ja pakuvad väärtuslikku materjali edaspidiseks kasutamiseks.Item Probleemülesannete lahendamine kolmandas kooliastmes(Tartu Ülikool, 2023) Kukk, Evelin; Jukk, Hannes, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Matemaatika ja statistika instituutKäesolevas magistritöös antakse ülevaade probleemülesannete lahendamise arengutest. Töös tuuakse välja, mida probleemi ja probleemülesande all matemaatikas mõistetakse. Antakse ülevaade, kuidas probleemülesannete lahendamist koolitunnis korraldada ning millistele õpilaste ja õpetaja enda tegevustele tähelepanu pöörata. Töös kirjeldatakse nn mõtleva klassiruumi kujundamist, kus koos väikeses grupis probleemülesandeid lahendades tuleb õpilastel omavahel suhelda ja koostööd teha. Töös tuuakse välja erinevaid probleemide lahendamise strateegiaid ja esitatakse strateegiate rakendamise kohta näiteid. Teiseks on antud magistritöö raames loodud õppematerjalid probleemülesannetest. Valik erinevaid probleemülesandeid toetavad seitsmenda klassi ainekava omandamist. Samas on ülesanded sobilikud lahendada kõigile kolmanda kooliastme õpilastele.