Browsing by Author "Kasemets, Liis"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Avatud Noortekeskuste olukorra kaardistamise uuring(MindPark, 2005) Kasemets, Liis; Rahnu, LeenUuringu laiemaks eesmärgiks on anda ülevaade viimaste aastate jooksul uute ja huvihariduse kaudu ka noorte integratsiooni toetavate noorsootööasutustena esile kerkinud avatud noortekeskuste tegevus- ja jätkusuutlikkusest. Käesoleva uuringu otseseks eesmärgiks on luua alus avatud noortekeskuste kui noorsootööasutuse täpsemale määratlusele (toimimismehhanism, sõltumatus, elujõulisus) ja siduda see noortekeskuste suutlikkusega vastata noorte ja kogukonna vajadustele. Uuring kaardistab avatud noortekeskuste olukorda, määratleb noortekeskuste tegevuse üldised tunnused ning annab hinnangu nende tegevusele ja tegevusvõimele (sh muukeelsete noorte kaasamiseks noortekeskuse tegevusse). Uuringus analüüsitakse noortekeskuste toimimise olulisemaid mõjureid, mis tulenevad ühelt poolt noortekeskuste üldisest tegevusraamistikust (sh staatusest, partnerlussuhetest, finantseerimisest), teisalt keskuste igapäevasest tegevusest (sh seatud eesmärkidest ja prioriteetidest, keskuses läbiviidavatest tegevustest); aga samuti kaasatud noortest ja nende kaasatuse võimalustest (sh noorte osalusest eesmärkide määratlemisesl, tegevuste kavandamisel ja läbiviimisel; noorte huvist keskuse tegevuse ja maine vastu) jne.Item Eesti Meditsiinitöötajate Eesti keele ja teiste keelte oskus(MindPark, 2009) Rannut, Mart; Küün, Elvira; Kasemets, LiisLähteülesande kohaselt oli uuringu laiemaks eesmärgiks saada ülevaade eesti keele kasutamise võimalustest patsientide suhtluses meditsiiniasutuste personaliga, sh perearstidega, eriarstidega ja õdedega ning võõrkeeltes suhtlemise võimalustest erinevat tüüpi meditsiiniasutustes. Uuring keskendub esmase meditsiinilise teeninduse kui riigi kohustuse täitmisega seotud keeleoskuse ja erinevate keelte kasutamise kaardistamisele meditsiiniasutustes. Teadusuuringu keskseks eesmärgiks on saada ülevaade, kas meditsiiniteenuste kasutamisel on tagatud võimalus riigikeelsele suhtlusele Eesti erinevates regioonides ja millised on teised patsientidega suhtlemisel kasutatavad keeled. Keelekasutust analüüsitakse alates keelemaastikust ja audiaalsest keskkonnast kuni vastavate meditsiiniteenuste pakkujate tegeliku eesti keele oskuse taseme hindamiseni ning klientide rahuloluni arstide ja õdede keeleoskusega. Uuring kaardistab ülevaatlikult ka meditsiinipersonali (eriarstid, perearstid, õed jt) keeleõppevajadused nii eesti keele kui teiste keelte osas.Item Uusimmigrandid Eesti haridusasutustes(OÜ MindPark, 2007) Kasemets, LiisMahukas üle-eestiline uuring kaardistab Eesti üldharidussüsteemi olulisemate osapoolte – maavalitsuste, kohalike omavalitsuste kui kooli pidajate ning haridusasutuste – valmisoleku uusimmigrantide laste vastuvõtuks. Lisaks uuringutulemuste üksikasjalikule analüütilisele ja võrdlevale lahtikirjutusele on uuringuaruandes eraldi välja toodud ka konkreetsed ettepanekud edasiseks tööks uusimmigrantide laste integreerimisel Eesti haridusasutustesse. Samuti hõlmab uuringuaruanne uuringu tulemustele toetuvalt konkreetseid soovitusi koolitusprogrammi väljatöötamiseks ja läbiviimiseks.Item Uusimmigrantõpilaste akadeemiline ja sotsiaalne toimetulek Eesti üldhariduskoolis(MindPark, 2013) Kasemets, Liis; Asser, Hiie; Hannust, Triin; Rahnu, LeenUusimmigrant-õpilaste õpiedukuse ja haridusvõimaluste uuringu laiemaks eesmärgiks on kaardistada Eesti üldhariduskoolides õppivate uusimmigrant-õpilaste akadeemiline ja sotsiaalne toimetulek, selleks loodud ja vajalikud tingimused. Uuringu otseseks eesmärgiks on välja selgitada, milliseid koolikorralduslikke meetmeid rakendatakse uusimmigrant-õpilaste toetamisel üldhariduskoolides, kas uusimmigrant-õpilaste edasijõudmine on eakohane. Uuringus analüüsiti uusimmigrantõpilaste õppekorraldust, õpitulemusi, sotsiaalset toimetulekut, samuti õpilaste vanemate ning õpetajate hoiakuid ja hinnanguid õpilaste edasijõudmise, edukuse ja nende põhjuste osas.