Browsing by Author "Lepik, Hedy"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item The role of nature in Jon Krakauer’s Into the Wild and Sean Penn’s film adaptation(Tartu Ülikool, 2015-06-12) Lepik, Hedy; Soovik, Ene-Reet, juhendaja; Tartu Ülikool. Inglise filoloogia osakond; Tartu Ülikool. FilosoofiateaduskondKäesolev töö uurib looduse rolli Jon Krakaueri tõsielul põhinevas raamatus „Üksindusse“ ja sellel põhinevas Sean Penni filmiadaptsioonis. Töö peamine eesmärk on uurida looduse rolli kolmest aspektist: esiteks, milline on looduse roll ja funktsioon raamatu ja filmi narratiivides; teiseks, kuidas on roll narratiivides seotud Christopher McCandlessi eluga ning kolmandaks, millist rolli täidab loodus Ameerika kultuurikontekstis. Magistritöö koosneb sissejuhatusest, kahest peatükist ja kokkuvõttest. Sissejuhatuses antakse lühiülevaade Christopher McCandlessi taustast, kelle elu on Krakaueri raamatu teemaks ning McCandlessi kirjanduslikest eeskujudest ja nende mõjust temale. Esimeses peatükis käsitletakse looduse ja kultuuri vahelist suhet, toetudes ökokriitikale ja pastoraali ja metsiku looduse kirjanduslikele troopidele. Esimene peatükk keskendub ka looduse tähtsusele Ameerika kultuurikontekstis. Teine peatükk keskendub looduse rolli võrdlusele raamatus ja filmis, tuginedes esimese peatüki teoreetilisele materjalile. Tähelepanu pööratakse looduse rolli erinevustele raamatus ja filmis ja püütakse leida seletusi raamatu ja filmi erinevatele fookustele. Töö käigus selgus, et Krakaueri raamatus esindatud looduse rollid on mitmekesisemad ja täidavad erinevaid ülesandeid, funktsioneerides süžee edendamise vahendina, inspiratsiooniallikana ja ka keskse mõistena Ameerika kultuurikontekstis. Penni filmiadaptsoonis on looduse roll olla rohkem tagaplaanil, sest Penn keskendub rohkem inimsuhete ja nende mõjude lahkamisele, seetõttu on Krakaueri raamatus paremini esindatud nii looduse erinevad küljed kui ka inimese ja looduse vahelise suhte olulisus ja lähedus.Item Values education through media education in EFL classroom in forms 8-9(Tartu Ülikool, 2015-06-12) Lepik, Hedy; Põiklik, Pille, juhendaja; Tartu Ülikool. Inglise filoloogia osakond; Tartu Ülikool. FilosoofiateaduskondKäesoleva magistritöö eesmärgiks on uurida võimalusi põhikooli riikliku õppekava nõuete järgimiseks inglise keele kui võõrkeele tunnis ning luua tunnikava, mis keskenduks õppekavas esitatud läbivatele teemadele ja üldpädevustele. Tunnikava keskendub meediakasvatusele ja väärtuskasvatusele ning nende võimalikule kombineerimisele inglise keele õppega. Töö koosneb sissejuhatusest, kahest peatükist ja kokkuvõttest. Töö sissejuhatuses antakse lühiülevaade riikliku õppekava nõuetest ja meediakasvatuse ja väärtuskasvatuse rollist õppekavas. Sissejuhatuses tutvustatakse ka tunnikava koostamise põhjuseid. Töö teoreetilises osas käsitletakse laiemalt õppekava läbivaid teemasid ning üldpädevusi. Lisaks sellele keskendub teoreetiline peatükk põhjalikumalt ka meediakasvatuse ja väärtuskasvatuse rollile ja taustale. Töö empiiriline osa kätkeb endas põhimõtteid, mida kasutati tunnikava loomisel. Peale selle tegeleb empiiriline osa ka sihtrühma õpilaste tutvustamisele, kellele tunnikava läbi õpetati ning tunnikava ja katse-õpetamise analüüs. Tunnikava analüüs näitas, et õpilased ei suutnud võrdselt tähelepanu pöörata kõigile kolmele tunnikava aspektile: meediakasvatusele, väärtuskasvatusele ja inglise keelele. Kõige paremad tulemused saavutati inglise keele tasemel, mis oli ka ainuke konkreetselt hinnatav tunnikava aspekt. Meediakasvatuse ja väärtuskasvatuse aspektide eest õpilased hindeid ei saanud, sest antud tunnikava läbiõpetamise periood oli liialt lühike järelduste tegemiseks, kuna riiklik õppekava näeb ette, et õppekava läbivaid teemasid ja üldpädevusi arendatakse kogu põhikooliõppe kestel.