Browsing by Author "Lilienthal, Anne"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item La comparación de las palabras onomatopéyicas en los tebeos españoles y estonios(Tartu Ülikool, 2013) Lilienthal, Anne; Lõbus, Triin, juhendaja; Tartu Ülikool. Filosoofiateaduskond; Tartu Ülikool. Hispaania filoloogiaItem Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia vahendite kasutamine sotsiaaltöös ja sellega kaasnevad eetilised probleemid(Tartu Ülikool, 2016) Lilienthal, Anne; Sirotkina, Reeli, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Ühiskonnateaduste instituutSelle uurimuse eesmärk oli selgitada välja, millised on Eesti sotsiaaltöötajate kogemused seoses IKT-vahenditega töötamisega ja milliseid eetilisi probleeme nad sellega seoses kohtavad. Lisaks soovisin teada saada, milline roll on IKT-vahenditega töötamisel erinevatel juhenditel. Uurimuses osales 11 sotsiaaltöötajat, kelle igapäevatöös on IKT üks olulisemaid töövahendeid. Töö teoreetilises osas andsin ülevaate IKT-st ja selle rakendusvõimalustest sotsiaaltöös; sotsiaalmeedia ja –võrgustike tööalasest kasutamisest; digitaalsetest pärismaalastest ja digitaalsetest immigrantidest; sotsiaaltöötaja professionaalsusest, vastutusest ja eetikast; eetikakoodeksitest, IKT reguleeritusest eetikakoodeksites ja eetilistest väljakutsetest töös IKT-vahenditega; Eestist kui e-riigist ning IKT-st Eesti sotsiaaltöö valdkonnas. Uurimuses kasutasin kvalitatiivset uurimisviisi ning viisin uurimisküsimustele vastuste leidmiseks läbi 11 poolstruktureeritud intervjuud. Empiiriliste andmete analüüsimisel kasutasin temaatilist analüüsi. Uurimuse peamised tulemused on järgmised: • IKT mõiste tekitab sotsiaaltöötajate seas segadust. • Juhendeid ei kasutata eriti ning nähakse kasulikena peamiselt uutele sotsiaaltöötajatele. • Sotsiaalmeedia tööalane kasutamine sotsiaaltöötajate seas on tundlik teema, mis tekitab kindlameelseid erisuguseid arvamusi. • Sotsiaaltöötajad on oma töökoha tehnoloogiliste arengutega rahul ning soovivad sotsiaaltöö praktikat veelgi innovaatilisemaks muuta. • IKT kasutamisega seotud eetilised probleemid puudutavad andmete konfidentsiaalsuse ja turvalisuse tagamist, kliendi identifitseerimist, piiride kehtestamist kliendiga suhtlemisel, sõnumite vääriti mõistmist, valetavate klientidega tegelemist ja tähelepanu hoidmist kliendil. • Sotsiaaltöötajad näevad e-maili enesekaitsevahendina kliendikaebuste vastu. Kuna IKT kasutamine sotsiaaltöös on siiani väheuuritud teema, võiks see uurimistöö anda tõuke IKT-vahendite kasutamise laialdasemale uurimisele Eesti sotsiaaltöö praktikas. Võib oletada, et ajaga lisandub uusi IKT-alaseid lahendusi veelgi, seega oleks oluline tõsta sotsiaaltöötajate teadlikkust IKT ja sellega seonduvate eetiliste probleemide teemal. Sellele peaks pöörama tähelepanu konverentsidel ja muudel üritustel, lisaks tegema koolitusi. Suurem teadlikkus sotsiaaltöötajate seas võiks lisada neile julgust ja tahtmist uute tehnoloogiliste uuenduste osas kaasa rääkimiseks ning IT-spetsialistidega koostöö tegemiseks. Kuna uurimuses selgus, et sotsiaaltöötajad ei pea juhendite lugemist kuigi oluliseks, võiks suuremat kasu, kui eraldi juhendi loomine, tuua hoopis vastavate koolituste läbiviimine. Küll aga tuleks kaasajastada sotsiaalala töötaja eetikakoodeks, mis on aastast 2005 olnud muutumatul kujul ning täiendada seda asjakohaste juhistega IKT-vahendite kasutamise kohta sotsiaaltöös.