Browsing by Author "Murakas, Rein"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Item Eesti noorsootöötaja, tema pädevused ja koolitusvajadused(Tartu Ülikool, 2010) Beilmann, Mai; Linno, Merle; Murakas, Rein; Rämmer, Andu; Soo, Kadri; Veltmann, Vello; Veski, Lauri; Visnapuu, UkuNoorsootöötajate pädevuse ja koolitusvajaduste uuringu teostas Euroopa Sotsiaalfondi programmi "Noorsootöö kvaliteedi arendamine" raames sihtasutuse Archimedes Euroopa Noored Eesti büroo tellimusel Tartu Ülikooli sotsioloogia ja sotsiaalpoliitika instituut aastatel 2009-2010. Uuring keskendus noorsootöötajate erialase pädevuse ja koolitusvajaduse hindamisele. Uuringu eesmärk oli kaardistada noorsootöö kutsealal tegutsevate inimeste väljaõpe, pädevus, tegevusvaldkond ja tööülesanded. Sealjuures taheti välja selgitada, milliseid koolitusi on töötajad läbinud, milline on olnud koolituste kvaliteet ning efektiivsus noorsootöötajate professionaalsuse suurendamisel. Lisaks taheti teada saada, kuivõrd on pakutud koolituste valik vastanud noorsootöötajate ootustele ja vajadustele ning mis laadi koolituste järele tuntakse vajadust.Item ESF projekti LÜKKA praktikajuhendajate uuring 2005(2006) Murakas, Rein; Linn, EinarESFi projekti LÜKKA praktikakorralduse ja -tugisüsteemi arendamise alaprojektis viiakse läbi erinevad arendustegevused toimiva ning üliõpilaste ja ettevõtete huvidele ja vajadustele vastava praktika tugisüsteemi väljaarendamiseks partnerülikoolides (TÜ, EMÜ, TLÜ, TTÜ). Lisaks tugisüsteemi arendamisele on rõhk ettevõtjatega paremate kontaktide loomisel suurema praktikabaasi võimaldamiseks erinevate erialade õppuritele. Projekti raames toimunud praktikakoordinaatorite küsitlemise eesmärk oli välja selgitada iga ülikooli praegune üldine olukord ning peamised puudujäägid ja vajadused seoses praktikatega - kaardistada hetkeolukord ning tulevikuvisioon. Tulemused on üheks aluseks praktikavormide täiendamisele, uute loomisele ja metoodiliste materjalide loomisele.Item Impact Assessment of the Youth Programme in Estonia 2000-2006(Tartu Ülikool, 2007) Murakas, Rein; Linnasmäe, Hanna-Liina; Veski, Lauri; Rämmer, Andu; Alvela, Agnes; Beilmann, Mai; Lepik, Anu; Maasalu, AiveThe YOUTH programme, the EU’s educational programme offering opportunities for young people between 15 and 25 to prove themselves, continue their self-development and take an active role in the society, was initiated in 2000. In 2006, the YOUTH programme was completed and the final impact assessment was announced. In Estonia, the programme assessment was carried out by the researchers of the Department of Sociology and Social Policy at the University of Tartu. The assessment included a secondary analysis of materials relating to the programme, questionnaire-based Internet surveys, focus group interviews with the contact persons and the participants in the programme, and discussions with co-workers of the National Agency for the YOUTH programme.Item Interim Evaluation of the "Youth in Action" programme in Estonia 2007-2009(Archimedes, 2010) Murakas, Rein; Beilmann, Mai; Ilves, Kadi; Veltmann, Vello; Soo, Kadri; Rämmer, Andu; Nestor, Andreas; Siirak, Kessu; Kukk, KristelYouth in Action is an EU programme, which aims to promote active citizenship, solidarity and tolerance among young Europeans. After three years (2007-2009) of action it is time for interim evaluation of the programme. In Estonia, the programme assessment was carried out by the researchers of the Institute of Sociology and Social Policy at the University of Tartu. The assessment included a secondary analysis of materials relating to the programme, questionnaire-based Internet surveys, interviews with the participants in the programme, and discussions with co-workers of the National Agency for the Youth In Action programme.Item Kutsekooliõpingute katkemine ja taasalustamise võimalused(2007) Murakas, Rein; Lepik, Anu; Dsiss, Hans; Rämmer, AnduÕpingud katkestanute uuringu eesmärgiks oli välja selgitada haridustee katkemise põhjused, õpingute katkestanute vajadused ja hoiakud õpingute jätkamise suhtes, hinnangud varasemate õpingute ja töökogemuste arvestamisele (VÕTA), kui ühele tegurile õpingute jätkamisel ning vajadusel selle järele. Eesmärgiks oli saada sisend VÕTA süsteemi arendamiseks ja põhimõtete väljatöötamiseks.Item Noored eestlased välismaal: lahkumise põhjused, suhted Eestiga ja tagasipöördumine. Uuringutulemuste analüüs(Tartu Ülikooli kultuuriteaduste instituut, 2023) Toomistu, Terje; Annist, Aet; Murakas, Rein; Volt, Kristiine, esikaane foto autor; Murakas, Rein Urmas, andmetöötluse assistentVälisministeeriumile koostatud analüüs välismaal elavate noorte eestlaste suhtest kodumaaga ning nende tagasipöördumist ja Eestiga koostööd mõjutavate tegurite kohta. Analüüsis on põhiliselt kasutatud uurimisprojekti „Noored eestlased globaalses teaberingluses: elukohavalikud kasvavas diasporaas“ (POST23) (lühidalt „Noored eestlased välismaal”) andmeid, lisaks ka Eesti väliskogukondade uuringu (Kaldur jt 2022) ja Statistikaameti andmestikke.Item Teadlaste mobiilsus Eestis ja seda mõjutavad tegurid(Archimedes, 2007) Murakas, Rein; Soidla, Indrek; Kasearu, Kairi; Toots, Irja; Rämmer, Andu; Lepik, Anu; Reinumägi, Signe; Telpt, Eve; Suvi, Hella; ArchimedesKäesolev uuring on valminud SA Archimedes ja Haridus- ja teadusministeeriumi tellimusel EL T&A 6. raamprogrammi projekti EST-MOBILITY-NET raames. Uuring annab ülevaate teadlaste mobiilsusest ja seda mõjutavatest teguritest Eestis ning tõmbab paralleele teistes riikides läbi viidud samalaadsete uuringutega. Esmakordselt vaadeldakse uuringus välisteadlaste motivatsiooni Eestisse tulekuks ning Eestist pärit teadlaste välismaale siirdumise ja Eestisse naasmise peamisi põhjuseid.Item Ülikooliõpingute katkemine ja taasalustamise võimalused(2007) Murakas, Rein; Lepik, Anu; Dsiss, Hans; Tõugu, Riina; Veski, LauriEestis on viimasel ajal kõikides õppeastmetes muutunud järjest aktuaalsemaks õpingute katkemise ja võimaliku taasalustamise problemaatika. Kõrg- ja kutsekoolide osas on õpingutele naasmine tihedalt seotud varasemate õpingute- ja töökogemuse arvestamise (VÕTA) süsteemi juurutamisega. Käesolev väljaanne esitab kokkuvõtte 2006. aastal läbi viidud kõrgkooliõpingud katkestanute uuringust. Loodame, et raamat aitab õpingute katkemise kohta käivat infot ning katkestanute arvamusi vahendada haridusalaste otsustuste tegijatele. Teisalt võimaldab see väljaanne õpingutele naasmise üle arupidajatel võrrelda oma olukorda ja võimalusi teiste sama probleemi ees seisjatega ning saada innustust haridusteele tagasipöördumiseks ja varasemate õpingute ning senise töökogemuse arvessevõtmise taotlemiseks.