Browsing by Author "Palm, Reimo, juhendaja"
Now showing 1 - 19 of 19
- Results Per Page
- Sort Options
Item Automaatkontrollide loomise süsteemi kasutajaliides(Tartu Ülikool, 2024) Pärn, Priit; Palm, Reimo, juhendaja; Muuli, Eerik, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutThe goal of this bachelor’s thesis is to create a graphical user interface for creating automatic checks for the automatic control system Lahendus, which will be used as a basis for creating the actual user interface. The thesis describes the requirements set for the user interface and the tools that were used to develop the user interface. As a result of this thesis, a prototype of the user interface was completed, which can be used to create a real user interface.Item Kursuse LTAT.03.001 Programmeerimine logikirjete analüüsimine(Tartu Ülikool, 2020) Laurikainen, Ingrid; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutMoodle’i tegevuslogide analüüsimine on ajamahukas. Et analüüsi protsessi lihtsustada, loodi antud töö raames tarkvara, mis aitaks logikirjeid analüüsida. Loodud tarkvara võtab sisendina kolm erinevat faili ja nende töötlemise ja filtreerimise põhjal loob erinevaid tabeleid ja graafikuid, mille põhjal on võimalik teha järeldusi erinevate Moodle’i kursuste kohta. Antud töös analüüsiti programmeerimise kursuse logikirjeid. Uuriti, millised kursuse materjalid on vajalikud, kui olulised on kodutööd üliõpilaste jaoks, kas lisaülesannete või enesekontrolli testide lahendamine mõjutab üliõpilase edukust ning kas hinnete ja logikirjete arvu vahel on korrelatsioon.Item Loogikavalemite teisendusredaktor(Tartu Ülikool, 2022) Pirk, Norman; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutLõputöö eesmärk on loogikavalemite teisendamiseks luua veebirakendus, milles teisendus-sammude tegemine sarnaneb võimalikult palju käsitsi teisendamisega. Sellist tööriista on vaja uuel matemaatilise loogika kursusel ja muudel kursustel, kus olulisel kohal on lause- ja predikaatarvutuse valemite teisendamine. Töö alguses analüüsiti olemasolevaid rakendusi ja leiti nende põhilised puudujäägid. Tulemusena loodi uus veebirakendus, milles on kõr-valdatud või leevendatud nimetatud puudused. Selleks, et rakendus oleks võimalikult kasu-tajasõbralik, viidi läbi kasutajatestimine, mille tulemusi arvestati rakenduse lõplikul viimist-lemisel.Item Matemaatilisest mõtlemisest(Tartu Ülikool, 2013-05-31) Murruste, Markus; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatika teaduskond; Tartu Ülikool. Matemaatika instituutItem Õpilaste lahendusprogrammide sarnasuse kontrollija(Tartu Ülikool, 2021) Maran, Mikko; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutBakalaureusetöö eesmärgiks oli luua tarkvaralahendus programmeerimise algkursustel õp-pijate esitatud lahendusprogrammide sarnasuse kontrollimiseks. Loodav tarkvara abistab õppejõude õppijate omavahelise plagieerimise tuvastamisel. Lõputöö käigus valmis töö-lauarakendus, mille abil saab võrrelda Pythoni programmide sarnasust ning tuvastada omav-ahel sarnased programmid. Töös kirjeldatakse rakenduse loomise protsessi ja selleks kasutatud tehnoloogiaid ning selgitatakse rakenduse toimimist. Seejärel analüüsitakse ja antakse hinnang valminud tarkvarale. Kokkuvõttes leiti, et loodud tarkvara andis programmide võrdlemisel enamjaolt soovitud tulemusi, kuid leiti ka aspekte, mida saaks parendada.Item Õppijate tulemuste ennustamise tööriist(Tartu Ülikool, 2023) Zingel, Uku; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKäesoleva bakalaureusetöö kirjutamise käigus valmis tööriist, mis võimaldab ennustada aine „Programmeerimine“ tudengite tulemusi. Tööriistaga saab ennustada õppija lõpptulemust aines igal hetkel semestri esimese kuueteistkümne nädala jooksul. Tööriist on põhiliselt mõeldud selle aine õppejõududele, kes saaksid selle abil juba varakult tuvastada tudengeid, kes võivad aine läbi kukkuda. Selle kasutamiseks tuleb hankida käesoleva aine hinnete ja Moodle’i logide failid. Tööriista loomiseks kasutati programmeerimiskeelt Python ja erinevaid masinõppe tehnikaid.Item Programmeerimise ainele PyCharmi toe loomine(Tartu Ülikool, 2024) Alliksaar, Alexis; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutUsing PyCharm for learning programming gives novice programmers the ability to benefit from the features of the modern, professional, integrated development environment and provides them with experience of working with professional IDEs. To support PyCharm usage in the introductory programming course, Programming, a plugin was developed, which integrates the IntelliJ Platform IDEs with the Lahendus environment, and a user guide in Estonian was created for the IDE. Introducing PyCharm within the Programming course provides the opportunity to further investigate the impact of using professional development environments in programming education.Item Programmeerimise kursuse jaoks materjalide koostamine(Tartu Ülikool, 2022) Pärn, Ott; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKäesoleva bakalaurusetöö raames loodi ja muudeti Tartu Ülikooli aine Programmeerimine (LTAT.03.001) õppematerjale. Kuna aines pole ammu materjale uuendatud, siis ei ole praegused meetodid enam aktuaalsed ja kõige efektiivsemad. Materjalide muutmiseks uuriti erinevaid Pythoni programmeerimise algkursuseid. Muutmiseks otsustati võtta 8 esimese nädala teemad. Töö käigus muudeti teemade sisu ja järjekorda, et toetada nendest arusaamist. Igat uut teemat võrreldi mitmete Pythoni kursustega ja loodi kursuse õpiku abiga uuendatud materjalid. Iga teema kohta loodi kirjalikud informatiivsed materjalid, praktikumiülesanded, kordamistestide küsimused ja hindeliste testide jaoks mõeldud küsimused.Item Programmeerimise kursuse silmaringimaterjalide täiendamine(Tartu Ülikool, 2022) Kekki, Kevin; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutSee bakalaurusetöö kirjeldab, kuidas täiendati Tartu Ülikooli kursuse „LTAT.03.001 Programmeerimine“ lisamaterjale ning pakub ideid, kuidas saaks neid edaspidi tõhusamalt rakendada. Lisamaterjalide eesmärk on laiendada üliõpilastele informaatikaalast silmaringi. Töö raames loodi lisamaterjalid võistlusprogrammeerimise, veebisisu parsimise, heli- ja pilditöötluse, kompileerimise, kodeerimise, krüpteerimise ja suurte andmehulkade töötlemise kohta. Materjalide tõhusamaks kasutamiseks pööratakse kursusel edaspidi lisamaterjalidele rohkem tähelepanu pöörata ja uuritakse, kuidas õpilased neid kasutavad ning mida neist arvavad.Item Programmeerimise kursuse tagasiside analüüs(Tartu Ülikool, 2020) Tölp, Raul; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutThe feedback given by the students in Moodle to the course LTAT.03.001 Computer programming of the University of Tartu is very extensive. The collected data include start quiz, weekly quizzes, tests and final exam surveys. The answers are received in several different formats: single- or multiple-choice answers, a rating scale and free-form text. To analyze the feedbacks of years 2018 and 2019 a dedicated analysis environment was created. The analysis environment takes the survey data from several years as it input and creates a comprehensive summary of the answers to each survey question using various filters and calculation methods. The main part of the results is provided in the form of tables and figures. Free-form responses are processed using word clouds, where main problems and suggestions have been identified. As an end result the analysis environment creates a hundred different tables, figures and word pictures, which give a very good overview of the feedback of the whole course.Item Programmeerimise kursusele lisamaterjalide koostamine(Tartu Ülikool, 2020) Soone, Andri; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutThe purpose of this thesis is to create additional learning materials for the introductory programming course in the University of Tartu Computer Science programme. The goal of the materials is to introduce different programming fields, teach opportunities for developing a programming project and to introduce upcoming courses in the curriculum. Other introductory programming courses and upcoming courses in the curriculum were researched in order to select topics for the materials. The eight chosen topics include regular expressions, databases, web application development, graphical game development, object-oriented programming and more. The thesis describes the selection of the topics, reasons for selecting the topics and the principles of creating the materials.Item Programmide automaattestide kasutusuuring(Tartu Ülikool, 2022) Saarem, Kaspar; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKursus “Programmeerimine” (6 EAP, LTAT.03.001) on osalejate arvu poolest üks kõige populaarsemaid kursusi Tartu Ülikoolis. Sellel kursusel on kokku 13 kodutööd ning nende kontrollimise lihtsustamiseks on kursuse läbiviijad loonud Moodle’i keskkonda automaattestid. Bakalaureusetöö eesmärk on luua kursuse juhendajatele statistiline ülevaade kodutööde lahendamise kohta ning kirjeldada tüüpilisi tudengite profiile, kes õpivad kursusel “Programmeerimine”. Lisaks sellele on koostatud loetelu kõige tüüpilistematest vigadest, mida tudengid kodutööde lahendamise juures teevad. Vigade kirjeldamise eesmärk on juhtida kursuse juhendajate tähelepanu võimalikele automaattestide poolt tuvastamata jäänud vigadele, et saada automaatteste vastavalt sellele täiendada.Item Reaalelulise matemaatikaõpetuse probleemid ja lahendusvõimalused(Tartu Ülikool, 2014-08-13) Borkmann, Anne; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Matemaatika instituutBakalaureusetöö esimeses osas antakse ülevaade probleemidest, mis hetkel reaalelul põhinevate matemaatiliste ülesannete õpetamisel esinevad, tuuakse välja teiste autorite poolt pakutud lahendusi neile, kirjeldatakse realistliku matemaatikahariduse printsiipe ning PISA testide koostamise põhimõtteid. Töö teises osas tuuakse välja põhimõtted, millest lähtuda matemaatika loengu ülesehitamisel ja reaaleluliste ülesannete koostamisel, kirjeldatakse empiirilise uurimuse läbiviimist, milles uuriti Eesti kõrgkoolide matemaatika õppejõudude seisukohti reaaleluliste ülesannete kasutamisel õppetöös, esitatakse uuringu tulemuste süntees ning tehakse järeldused.Item Tartu Ülikooli kursuse „Programmeerimine“ arvestuslike testide uuendamine(Tartu Ülikool, 2023) Mänd, Raiki; Palts, Tauno, juhendaja; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutTöö eesmärgiks on uuendada Tartu Ülikooli kursuse „Programmeerimine“ 1. ja 2. kontrolltöö arvestusliku osa teste. Selle jaoks analüüsiti 2022/2023 õppeaasta sügissemestril toimunud kursuse „Programmeerimine“ 1. ja 2. kontrolltöö arvestusliku osa teste ning tagasisideküsitluste vastuseid. Testide analüüsi eesmärgiks oli tuvastada puudujääke nii testiküsimustes, hindamises kui ka testiformaadis. Lisaks tuvastati õpilaste testiküsimuste vastustes esinenud vead ning prooviti leida eksimuste taga olevaid põhjuseid. Tagasisideküsitluste analüüsis keskenduti tudengite tagasisidele, mis puudutas kontrolltööde arvestusliku osa teste. Töö tulemusena valmisid juhendid mõlema kontrolltöö arvestusliku osa uuendatud testi koostamiseks, et testide koostamine oleks õppejõududele üheselt mõistetav, ning juhendite näitlikustamiseks mõlema kontrolltöö arvestusliku osa tarbeks näidistestid.Item Tartu Ülikooli programmeerimise algkursuse kodutööde täiendamine(Tartu Ülikool, 2021) Pae, Mihkel; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutTartu Ülikooli aines Programmeerimine (LTAT.03.001) on üle aastate kodused ülesanded olnud korduvad. Seetõttu on kodutööde lahenduste jagamine õpilaste vahel sage juhtum. Plagieerimine oleks raskem, kui õppejõududel oleks rohkem ülesandeid, mille seast valida. Käesolevas töös uuritakse ning selgitatakse välja, millised koduülesanded on hetkel liiga rasked, liiga kerged või sootuks ebavajalikud. Vastavalt sellele luuakse suurem hulk ülesandeid iga teema kohta. Autor teeb ülevaate MOOCil põhinevatest (ingl massive open online course) programmeerimise algkursustest maailmas ning võrdleb neid Tartu Ülikooli programmeerimise kursusega. Ülesandekomplekti loomisel kirjeldatakse ülesannete koostamise põhimõtteid ning selgitatakse, kuidas neid ülesandeid tehniliselt kasutada.Item Tudengiprogrammide automaatkontrollid programmeerimise kursustel(Tartu Ülikool, 2024) Notberg, Edvard; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutIn programming courses, automated assessments are a valuable tool for both students and instructors. For automated tests to fulfill their purpose, they must be accurate and test all the requirements of an assignment. This bachelor's thesis focuses on analyzing and improving the automated assessments for the practical exercises in the Computer Programming course at the University of Tartu. Additionally, the thesis provides an overview of the tool used to create automated tests, TSL (Test Specific Language), and outlines its strengths and weaknesses.Item UX/UI disaini e-algkursus tarkvara Figma baasil(Tartu Ülikool, 2021) Raidma, Elisabeth; Laurson, Ülari, juhendaja; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKäesoleva bakalaureusetöö eesmärk on koostada kursus “UX/UI disaini e-algkursus tarkvara Figma baasil”. Loodud kursuse materjalid käsitlevad kasutajaliidese ja kasutajakogemuse disaini ning selle protsessiga seonduvaid teemasid ning õpetavad kasutama tarkvara Figma algtasemel. Kursuse edukaks läbimiseks tuleb lahendada 5 praktikumi ja testi, teha kasutajaliidese projekt ning sooritada arvestustöö. Antud kujul materjalide loomine on päevakajaline, sest Tartu Ülikoolil puudub kursus, mis keskenduks tarkvarale Figma, kasutajaliidese ja kasutajakogemuse disaini põhitõdedele ning arendusprotsessile. Lisaks on kasutajakogemuse disaini valdkonnas tööjõupuudus, sest trendid ja uued funktsionaalsused arenevad kiiremini kui jõuab uusi disaineritest spetsialiste tööjõuturule. Kursuse sihtgrupp on üliõpilased, kel on huvi õppida kasutajaliidese ja kasutajakogemuse disaini põhitõdesid, kasutades tarkvara Figma.Item Veebirakenduse loomine kursuse „Programmeerimine“ programmeerimisülesannete haldamiseks(Tartu Ülikool, 2023) Taal, Kaur; Palts, Tauno, juhendaja; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutSelle bakalaureusetöö tulemusena valmis Tartu Ülikooli kursusele „Programmeerimine” (LTAT.03.001) uus veebirakendus. Veebirakenduse abil on kursuse õppejõududel võimalik süsteemi lisada kursusega seotud dokumente. Neid dokumente on võimalik muuta, kustutada ja alla laadida. Enne rakenduse arendamist analüüsiti nii veebirakenduse olemust kui ka tehnoloogiaid, mille abil rakendust arendama hakati. Lisaks tehnoloogiate analüüsile anti ülevaade valmiva süsteemi nõuetest. Pärast arenduskäiku kirjeldati valminud osade arhitektuuri ja nende ülesandeid süsteemis. Viimase sammuna koostati kasutajate jaoks tagasisideküsitlus, mille abil hinnati süsteemi vastavust püstitatud nõuetele. Tagasisideküsitluse tulemusi kasutati osaliselt ka edasiste arendusplaanide paika panemiseks.Item Vestlusagendile ProgVestlus andmestiku loomine aines “Programmeerimine”(Tartu Ülikool, 2023) Kadaja, Maike; Palts, Tauno, juhendaja; Palm, Reimo, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutTartu Ülikoolis on kursustel üliõpilaste kodutööde kohastele korduma kippuvatele küsimustele vastamiseks kasutusel murelahendajad. Murelahendajate loomisprotsess on aga tülikas ja nende alternatiivina tekkis kursuse “Programmeerimine” eestvedajatel idee rakendada tehisintellekti. Tehisintellekt on hariduses kasutusel juba 1970. aastatest ja on olnud just viimastel aastatel suurema tähelepanu all. Tehisintellekti üks populaarsemaid tüüpe on vestlusrobot. Käesoleva bakalaureusetöö eesmärk oli luua andmestik uuele vestlusagendile ProgVestlus, et seda saaks kasutada üliõpilaste abistamisel Tartu Ülikooli kursusel “Programmeerimine”. Selleks analüüsiti kursuse “Programmeerimine” kodutöid ja õppematerjale ning loodi 13 nädala kodutöödele potentsiaalselt tekkivate küsimustele vastused, vihjed ning terminite selgitused. Lisaks kirjeldati kuulsamaid ja aktuaalsemaid vestlusroboteid ning vestlusrobotite klassifitseerimist ja disainitehnikaid.