Browsing by Author "Rannut, Mart"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Eesti Meditsiinitöötajate Eesti keele ja teiste keelte oskus(MindPark, 2009) Rannut, Mart; Küün, Elvira; Kasemets, LiisLähteülesande kohaselt oli uuringu laiemaks eesmärgiks saada ülevaade eesti keele kasutamise võimalustest patsientide suhtluses meditsiiniasutuste personaliga, sh perearstidega, eriarstidega ja õdedega ning võõrkeeltes suhtlemise võimalustest erinevat tüüpi meditsiiniasutustes. Uuring keskendub esmase meditsiinilise teeninduse kui riigi kohustuse täitmisega seotud keeleoskuse ja erinevate keelte kasutamise kaardistamisele meditsiiniasutustes. Teadusuuringu keskseks eesmärgiks on saada ülevaade, kas meditsiiniteenuste kasutamisel on tagatud võimalus riigikeelsele suhtlusele Eesti erinevates regioonides ja millised on teised patsientidega suhtlemisel kasutatavad keeled. Keelekasutust analüüsitakse alates keelemaastikust ja audiaalsest keskkonnast kuni vastavate meditsiiniteenuste pakkujate tegeliku eesti keele oskuse taseme hindamiseni ning klientide rahuloluni arstide ja õdede keeleoskusega. Uuring kaardistab ülevaatlikult ka meditsiinipersonali (eriarstid, perearstid, õed jt) keeleõppevajadused nii eesti keele kui teiste keelte osas.Item Estonian language policy 1988-1997(Tartu Ülikool, 1998) Rannut, Mart; Tartu Ülikool. FilosoofiateaduskondItem Tallinna õpilaste kodukeele uuring I osa - Vene keele mõju Tallinna õpilaste kodukeelele(2014-05-14) Rannut, Ülle; Rannut, MartRaamat on mõeldud kõikidele keelepoliitika ja keeleõppekorralduse huvilistele. Raamat käsitleb russifikatsiooni mõju vähemuskeelte säilimisele tänapäeva Eestis. Aluseks on võetud 8430 Tallinna õpilase seas läbi viidud kodukeele uuring. Uuringu teostamist toetasid Eesti Teadusfond (ETF grant 7065, 2007–2008) ning Haridus- ja Teadusministeerium (2006). Raamatu eesmärk on tutvustada Tallinna õpilaste kodukeele uuringu tulemusi, mis näitavad jätkuvat venestumise mõju endistest NSV Liidu riikidest pärit õpilaste keelekasutusele ja rahvusvähemuste keelte ehk siis õpilaste päritolumaade keelte väljatõrjumist.Item Ülevaade täiskasvanutele eesti keelt õpetavate vabahariduslike institutsioonide õpetuse kvaliteedist(Tallinna Ülikool, 2010) Rannut, MartUurimuse eesmärk on saada ülevaade täiskasvanutele eesti keelt õpetavate vabahariduslike institutsioonide õpetuse kvaliteedist. Uuritakse, kas ja kuidas tehakse kindlaks õppija keeleoskuse tase enne kursuse algust. Kas ja kuidas mõõdetakse kursuste tõhusust, kes osalevad kursustel (vanus, sugu, amet, haridustase jm kriteeriumid), kes maksab kursuste eest (kas inimene ise, tööandja vm võimalused), kas ja kuidas mõõdetakse osalejate rahulolu, milliste standardite või süsteemide alusel keeled tasemetesse jaotatakse, kas ja kuivõrd õpetaja arvestab (ja selgitab välja) õppijate ootused ja keeleoskuse taseme grupis, kui suur on väljalangevus, kas on uuritud põhjusi, missugune on õpetajate kvalifikatsioon, kuidas leitakse õpetajad, missugune on õpetajate töökoormus. Kas ja mil viisil on korraldatud õpetajate täienduskoolitus? Kas õpetatakse õppijat oma keeleoskuse taset hindama (näiteks Europassi, keelemapi alusel)? Kui pikad on kursused? Kas lõppevad testiga, eksamiga? Missugune tunnistus väljastatakse õppurile õppe lõppedes? Kas on teada, kui suur osa õppijatest soovib sooritada tasemeeksamit? Kui suur osa kursuse lõpetanutest sooritab tasemeeksami, kas nad sooritavad selle õpitud tasemel? Kui suur on jätkuõppijate osakaal? Missuguseid õpetamismeetodeid kasutatakse? Kuidas on sõnastatud õpieesmärgid? Kui palju õppe mahust kulutatakse testide täitmisele? Missuguseid õppematerjale tasemeti kasutatakse? Kas on olemas kursuse õppekava?