Browsing by Author "Samuel, Mait"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Keskmise ja summaarse suuruse tajumehhanismidest tingitud vastamisaegade eripärad(Tartu Ülikool, 2014) Samuel, Mait; Allik, Jüri, juhendaja; Averin, Kristiina, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutDaniel Kahneman ( Thinking Fast and Slow, 2011, lk. 92-93) tuli välja intrigeeriva ideega, et geomeetriliste objektide keskmist suurust saab hinnata kindla täpsuse ja kiirusega. Samas summeeritud suuruse puhul, seal juures, samade objektidega, on jõudlus vaesem. Kuna nende kahe süsteemi reaktsiooniajalist vahet pole süviti uuritud, siis selles uurimustöös keskendusingi nende kahe mudeli reaktsiooniajalisele vahele. Ühtlasi analüüsisin ka elementide mõju ülesandele. Et Kahneman’i ettepanekut testida hindasid vaatlejad N=1, 2, 3 või 7 testringi keskmist või summaarset suurust ning võrdlesid seda etaloniga. . Tulemused kinnitasid Kahneman’i hüpoteesi. Summa hindamisel olid vastamisajad pikemad kui keskmise hindamisel. Samas, intuitiivselt on see tõenäolisem, et mingit teist protseduuri kasutatakse korrutamise asemel. Lisaks leidsin, et õigete vastuste andmine oli negatiivses seoses reaktsiooniajaga. Samuti omas reaktsiooniaegadele mõju elementide arv.Item Lesson plans for teaching informal and conversational language(Tartu Ülikool, 2018) Samuel, Mait; Veldi, Enn, juhendaja; Tartu Ülikool. Inglise filoloogia osakond; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondAntud töö eesmärgiks oli luua kolme tunni materjalid koos tunniplaanidega, mis oleksid autentsed ja tõstaksid õpilaste teadlikkust informaalsest keelest ja kõneregistritest. Lisaks keskendusid õppematerjalid kasulike strateegiate õpetamisele, nimelt kuidas õpilased saaksid edukamalt oma lõpueksami sooritada ja kasutada õpitud teadmisi edaspidises elus. Autor defineeris töös nii informaalse kui ka kõnekeele mõisted tuues välja nende iseloomulikud jooned koos näidetega Lisaks sai põhjendatud ka strateegiliste oskuste pädevuse ja verbaalse oskuse strateegiate olemus. Metodoloogia osas kirjeldati, kuidas valiti ja koostati materjalid. Valminud õppematerjale katsetas õpetaja-praktikant kahes kaheteistkümnendas klassis. Seejärel täitsid õpilased tagasisideküsimustiku, mis postitatud sama-aegselt kooli veebikeskkonda. Tagasisidest võib järeldada, et õpilastele üldiselt meeldisid praktikandi koostatud tunnid, materjalid, ja nad põhjendasid selle kasulikkust vastustega lahtistele küsimustele. Kuna tagasiside materjalide kohta oli hea, võib arvata, et hüpotees sai kinnitust.