Browsing by Author "Semilarski, Helen, juhendaja"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Õpilaste teadlikkus ilmast ja kliimast 9. ja 11. klassi näitel(Tartu Ülikool, 2023) Leks, Kairid; Semilarski, Helen, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskus„Õpilaste teadlikkus ilmast ja kliimast 9. ja 11. klassi näitel“ Käesoleva magistritöö eesmärgiks on välja selgitada, milline on erinevate kooliastmete õpilaste teadlikkus ilmast ja kliimast. Eesmärgi saavutamiseks viidi läbi küsitlusuuring, milles osalesid õpilased 9. ja 11. klassidest. Mõistmaks õpilaste teadlikkust ilmast ja kliimast, uuriti tajutud enesetõhusust nende enda ilma ja kliima teemaga seotud vajalikele teadmistele ja oskustele. Lisaks uuriti õpilaste arusaamasid ja nende rakendamise oskusi ilma ja kliima teemal ning teadmisi, millistes ametites ilma ja kliima alaseid teadmisi võiks vaja minna. Uurimistulemustest ilmneb, et 9. klassi õpilased tajuvad oma teadmisi ja oskusi mõnevõrra kõrgemalt kui 11. klassi õpilased. Õpilaste arusaamised ilmast ja kliimast on sarnased nii ainealaste ülesannete vastustes kui ka mõttekaardi koostamises. Selle magistritöö uurimistulemused näitavad, et 9. ja 11. klassi õpilaste teadlikkus ilmast ja kliimast on keskpärane ning arusaamade ja nende rakendamise oskuste vahel suuri erinevusi klassiastme lõikes ei esine.Item Õppevideo loomine anatoomias ning selle mõju õpitulemustele ja õpihuvile(Tartu Ülikool, 2023) Birkenfeldt, Margus; Semilarski, Helen, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusÕpilased vaatavad videoid sageli ja soovivad, et loodusainete õpetamisel õppevideoid rohkem kasutataks. Magistritöö eesmärgiks oli luua anatoomia õppevideo ja uurida, kuivõrd see aitab õppijatel anatoomiat-füsioloogiat paremini mõista ning kuivõrd loodud õppevideo tõstab õpilaste õpihuvi. Anatoomia õppimise toetamiseks valmisid õppevideod “Kodusea lahang” ja “Vereringeelund süda”. Neid videoid näidati viies põhikoolis üheksandates klassides, et uurida kuivõrd õppevideote vaatamine parandab õppijate arusaamist imetajate anatoomiast ja milline mõju on neil õpilaste õpihuvile. Loodud õppevideote vaatamine parandas õpilastel anatoomia testi sooritust. Lahkamise õppevideoid peeti õpilaste poolt huvitavateks ja kasulikeks, sest aitasid neil anatoomiat ja füsioloogiat paremini mõista. Uuringus osalenud õpilaste arvates sobivad valminud õppevideod kooliprogrammi, sest tekitavad huvi meditsiini ja veterinaaria vastu.