Browsing by Author "Tsyrulnikova, Sofya"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Akustilise profileerimise andmete rakenduse analüüs Liivi lahe maastikulis-ökoloogilise kaardi täpsustamiseks(Tartu Ülikool, 2013) Tsyrulnikova, Sofya; Tsyrulnikov, Arkady, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskond; Tartu Ülikool. Geoloogia osakondItem Gümnaasiumi õpilaste arvamus bioloogiaga seotud elukutsete teadlikkust mõjutavatest teguritest(Tartu Ülikool, 2016) Tsyrulnikova, Sofya; Tartu Ülikool. Loodus- ja tehnoloogiateaduskond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusKäesoleva töö esimeseks eesmärgiks oli selgitada välja, kuidas mõjuvad erinevad tegurid loodusteadustega seotud karjäärivõimaluste teadlikkuse kujundamisele gümnaasiumi õpilaste puhul. Kooliga seotud tegurite (õpetaja, õpik, bioloogia, praktilised tööd, loodusteadustega seotud kooliekskursioonid, kooli külastavad teadusteater, teadusbuss, rändav bioklass) rolli uuriti bioloogia ainega seonduvalt. Uuringu teiseks eesmärgiks oli uurida, millist loodusteadustega seotud karjääri alast informatsiooni sisaldavad gümnaasiumi bioloogia õpikud (Avita 2012 – 2013). Kolmandaks eesmärgiks on uurida, millist tekstikujul esitatud informatsiooni peavad õpilased oluliseks teadlikkuse suurendamisel ja huvi tõstmiseks loodusteadusliku karjääri vastu. Eesmärkide saavutamiseks gümnaasiumi õpilaste seas viidi läbi küsitlus ning õpikute kvalitatiivne sisuanalüüs.. Tulemustes selgus, et suurimat rolli loodusteadusliku karjääri võimaluste teadvustamisel omavad õpilaste silmis õpetaja, kooliekskursioonid, bioloogia tunnis läbiviidud praktilised tööd, külastavad teadusteatrid, teadusbussid ja rändav bioklass ning loodusteadustega seotud huviringid. Bioloogia õpikutes sisalduva karjäärialase informatsiooni analüüs näitas, et kõikides analüüsitud gümnaasiumi bioloogia õpikutes esineb mingil määral karjäärialast informatsiooni: elukutsete mainimist ja teadlaste avastuste kirjeldamist, kuid sellist teavet, mis rõhutaks loodusteadustega seotud elukutsete väärtuslikkust ja kasulikkust inimkonnale ja nõudlust loodusteadlaste järele, esineb väga vähe. Õpilaste arvates omasid positiivselt mõju teadlikkuse suurendamisel ja huvi tõstmisel loodusteaduslike elukutsete vastu tekstid, mis sisaldasid informatsiooni loodusteaduste tähtsusest inimkonnale, praktilise väljundi kirjeldamist, aga samas ka teaduslikke fakte.