Sirvi Autor "Uibu, Krista" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 20 27
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Akadeemilise teksti hindamine(Tartu Ülikool, 2010) Uibu, KristaBest programmi toetusel valminud sisupaketis "Akadeemilise teksti hindamine" tutvustatakse kriteeriume, mida võiks teadusteksti hindamisel arvestada, jagatakse nõuandeid, kuidas teadustööd retsenseerida ja analüüsitakse üliõpilaste tööde kohta kirjutatud retsensioone. Teoreetiline ülevaade ja harjutused täiendavad auditoorset õppetööd ning on mõeldud iseseisvaks sooritamiseks.Kirje Algustähe õigekiri(Tartu Ülikool, 2009-10-21T09:44:29Z) Uibu, KristaBest programmi toetusel valminud sisupakett „Algustähe õigekiri” on teine osa täienduskoolituskursuse “Korrektne eesti keel igapäevases asjaajamises” õppematerjalidest. Sisupaketis tuletatakse meelde suure ja väikese algustähe kasutamise põhiprintsiipe ja keskendutakse neile reeglitele, mille vastu eksitakse sagedamini. Omandatud teadmiste kinnistamiseks on erinevad ülesanded ja testid. Õppematerjal on iseseisvaks õppimiseks.Kirje Eesmärk, uurimisküsimus ja hüpotees(Tartu Ülikool, 2010-06-28T07:33:45Z) Uibu, KristaBest programmi toetusel valminud sisupakett "Eesmärk, uurimisküsimus ja hüpotees" aitab kaasa oskusele seada eesmärke ja sõnastada hüpoteese. See on oluline oskus, saavutamaks teadustöö korrektsust. Õppematerjalis tutvustatakse peamisi kriteeriume ja nõudeid, mida tuleks hüpoteeside puhul arvestada, ning analüüsitakse autentseid näiteid üliõpilastöödest.Kirje Eesti häälikute õigekiri(Tartu Ülikool, 2009-10-21T09:20:16Z) Uibu, KristaBest programmi toetusel valminud sisupakett "Eesti häälikute õigekiri” on esimene osa täienduskoolituskursuse “Korrektne eesti keel igapäevases asjaajamises” õppematerjalidest. Siin keskendutakse eesti omasõnade ja võõrsõnade õigekirjutuse erinevatele aspektidele, tuletatakse meelde õigekirja aluseid ja jagatakse praktilisi nõuandeid. Õpitu kinnistamiseks on ülesanded ja teadmiste hindamiseks testid. Õppematerjal on mõeldud iseseisvaks õppimiseks.Kirje IKT ja Eesti koolikultuur(Tartu Ülikool, 2003) Marandi, Triin; Luik, Piret; Laanpere, Mart; Adojaan, Kristjan; Uibu, KristaUurimuse käigus otsiti vastuseid järgmistele küsimustele: 1) Millised on erinevused õpetajate diskursustes (IKT kasutamise eesmärgid ja põhjused, sellest tulenev kasu, sellega seonduvad probleemid ja ohud)? 2) Milline teoreetiline/kontseptuaalne raamistik sobib kõige paremini kaasaegse õpikeskkonna analüüsiks, s.h. IKT mõju hindamiseks? 3) Milline on kooli juhtimise ja õpetajate täienduskoolituse osa IKT-ga seotud uuenduste elluviimisel koolis? 4) Millised on need innovaatilised, Eesti oludes tulemuslikud strateegiad, mis aitavad kaasa IKT-ga seotud uuenduste elluviimisele koolis?Kirje Internetikeele mõjud kirjakeeles(Tartu Ülikool, 2010-10-12) Uibu, KristaBeSt programmi toetusel loodud õppematerjalis käsitletakse kirja- ja kõnekeele erinevusi, analüüsitakse omapärast nähtust - internetikeelt - ning suhtlusportaalide keelekasutust. Õppematerjal on mõeldud iseseisvaks tööks. Selle läbimiseks kulub aega umbes neli tundi. Omandatud teadmisi saab kontrollida erinevate enesetestide, mõtlemis- ja analüüsiülesannete abil. Teoreetilisi ülevaateid ilmestavad tabelid, mis on abiks teemast arusaamisel.Kirje Kirjavahemärgid ja sõnakasutus(Tartu Ülikool, 2009-10-23T05:32:50Z) Uibu, KristaBest programmi toetusel valminud sisupakett "Kirjavahemärgid ja sõnakasutus" on viies osa täienduskoolituskursuse “Korrektne eesti keel igapäevases asjaajamises” õppematerjalidest. Siin käsitletakse kirjavahemärkide valiku põhimõtteid, sõnakasutust kirjalikus tekstis ja tutvustatakse ametikirja vormistamise nõudeid. Teoreetilisi teadmisi saab kontrollida praktiliste ülesannete abil. Õppematerjal on mõeldud iseseisvaks tööks.Kirje Klassiõpetaja rollid infoühiskonna tingimustes arvutit õppetöös kasutavate õpetajate näitel(2005) Uibu, Krista; Marandi, Triin, juhendaja; Mikk, Jaan, juhendajaKirje Kokku- ja lahkukirjutamine(Tartu Ülikool, 2009-10-23T05:17:25Z) Uibu, KristaBest programmi toetusel valminud sisupakett "Kokku- ja lahkukirjutamine” on kolmas osa täienduskoolituskursuse “Korrektne eesti keel igapäevases asjaajamises” õppematerjalidest. Siin antakse ülevaade sõnade kokku- ja lahkukirjutamise põhimõtetest ja jagatakse praktilisi nõuandeid, kuidas sagedasemaid vigu vältida. Omandatud teadmisi saab kontrollida ülesannete ja testide abil. Õppematerjal on mõeldud iseseisvaks õppimiseks.Kirje Lihtne ja kaunis teadusstiil(Tartu Ülikool, 2011-11-08) Uibu, KristaBeSt programmi toetusel loodud sisupaketis "Lihtne ja kaunis teadusstiil" antakse ülevaade teadusstiili tunnustest. Eesmärgiga teravdada pilku stiilivigade suhtes, pakutakse analüüsimiseks näiteid teadustekstidest. Õppematerjal on mõeldud iseõppimiseks.Kirje Lõigu struktureerimine ja sidusus(Tartu Ülikool, 2010-06-28T07:41:47Z) Uibu, KristaBest programmi toetusel valminud sisupaketis "Lõigu struktureerimine ja sidusus" antakse ülevaade erinevatest lõigu liikidest, analüüsitakse autentseid näiteid teadustekstidest ning antakse nõu, mida võiks lõikude struktureerimisel arvestada.Kirje Lõputöö projekti koostamine Juhendmaterjal haridusteaduste instituudi üliõpilastele(Tartu Ülikool, 2010) Uibu, Krista; Luik, Piret; Voltri, Olivia; Treial, KristiinaJuhend on koostatud õppematerjalina haridusteaduste instituudi üliõpilastele toetamaks nende lõputöö projekti koostamist. Seetõttu on anud juhendis käsitletud ainult neid teemasid, mis on vaja tuua välja projektis.Kirje Lühendid ja numbrid tekstis(Tartu Ülikool, 2009-10-23T05:26:48Z) Uibu, KristaBest programmi toetusel valminud sisupakett „Lühendid ja numbrid tekstis” on neljas osa täienduskoolituskursuse “Korrektne eesti keel igapäevases asjaajamises” õppematerjalidest, kus antakse ülevaade enim probleeme põhjustavatest lühenditest ja numbritest ning jagatakse nõuandeid, mida tähele panna vigade vältimiseks. Omandatud teadmiste kinnistamiseks ja kontrollimiseks on erinevad ülesanded. Õppematerjal on mõeldud iseseisvaks tööks.Kirje Mõisted, terminid ja definitsioonid teadustekstis(Tartu Ülikool, 2010-06-28T07:26:06Z) Uibu, KristaBest programmi toetusel valminud sisupaketis "Mõisted, terminid ja definitsioonid teadustekstis" tutvustatakse peamisi kriteeriume, mida teadusteksti sõnastamisel jälgida, ja antakse ülevaade teadustöödes esinevatest tüüpilistest vigadest. Teoreetilised teadmised ja harjutused täiendavad auditoorset õppetööd ning on mõeldud iseseisvaks sooritamiseks.Kirje Õpetajad ja koolijuhid elukestvate õppijatena(OECD, 2019) Taimalu, Merle; Uibu, Krista; Luik, Piret; Leijen, ÄliTALIS (The Teaching and Learning International Survey) on OECD poolt läbiviidav rahvusvaheline õpetamise ja õppimise uuring, millega kogutakse andmeid õppekeskkonna ja õpetajate töötingimuste kohta. TALISe eesmärk on hankida võtmetähtsusega andmeid õpetajate, õpetamise ja õpetajate rolli kohta õppeprotsessis nii riiklikul kui rahvusvahelisel tasandil. Andmete analüüs võimaldab võrrelda sarnaste väljakutsetega riike, et õppida erinevatest lähenemisviisidest ja nende mõjust õpikeskkonnale koolides ning arendada välja tipptasemel õpetaja elukutse. Uuring on ühtlasi heaks võimaluseks õpetajatele ja koolijuhtidele avaldada oma arvamust ning anda sellega panus hariduspoliitika kujundamisse. Eesti on osalenud kõigis TALIS uuringutes. Esimene TALIS uuring viidi läbi 2008. aastal ning selles osales 24 riiki. 2013. aastaks kasvas osalejate arv juba 34 riigini. Hetkel toimuvad ettevalmistused TALIS 2018 läbiviimiseks. Uuringus osalemiseks on oma soovi avaldanud ca 48 riiki (mõned riigid ei osale tervikuna, vaid esindatud on teatud piirkonnad). Testuuring viidi Eesti koolides läbi 1.-28.02.2017 ning põhiuuring toimus 2018. aasta märtsist maini. Põhiuuringusse valiti juhuvalimi teel igast riigist 200 kooli ning neist 20 õpetajat, kes õpetavad 7.-9. klassides ja koolijuht. Võrreldavuse huvides on 2018 teemadering kavandatud suhteliselt sarnane 2013. aastale. Uuriti: õpetajate õpetamispraktikate kvaliteeti ja õpetamisega seotud uskumusi; õpikeskkonda (koole ja õpetajaid puudutavaid üldisi tegureid); koolijuhtimise olulisust; õpetajate professionaalseid praktikaid ja klassikeskkonda; õpetajate esma- ja täiendusõppe asjakohasust; õpetamise parendamist läbi õpetajate professionaalse arendamise, hindamise ja tagasisidestamise; kooli kliimat, õpikeskkondi ja suhteid erinevate sidusrühmadega; õpetajate eneseefektiivsust ja tööga rahulolu; õpetajate avatust innovatsioonile; võrdsuse ja mitmekesisusega seotud teemasid.Kirje Õpetajad ja koolijuhid väärtustatud professionaalidena(OECD, 2020) Taimalu, Merle; Uibu, Krista; Luik, Piret; Leijen, Äli; Pedaste, MargusTALIS (The Teaching and Learning International Survey) on OECD poolt läbiviidav rahvusvaheline õpetamise ja õppimise uuring, millega kogutakse andmeid õppekeskkonna ja õpetajate töötingimuste kohta. TALISe eesmärk on hankida võtmetähtsusega andmeid õpetajate, õpetamise ja õpetajate rolli kohta õppeprotsessis nii riiklikul kui rahvusvahelisel tasandil. Andmete analüüs võimaldab võrrelda sarnaste väljakutsetega riike, et õppida erinevatest lähenemisviisidest ja nende mõjust õpikeskkonnale koolides ning arendada välja tipptasemel õpetaja elukutse. Uuring on ühtlasi heaks võimaluseks õpetajatele ja koolijuhtidele avaldada oma arvamust ning anda sellega panus hariduspoliitika kujundamisse. Eesti on osalenud kõigis TALIS uuringutes. Esimene TALIS uuring viidi läbi 2008. aastal ning selles osales 24 riiki. 2013. aastaks kasvas osalejate arv juba 34 riigini. Hetkel toimuvad ettevalmistused TALIS 2018 läbiviimiseks. Uuringus osalemiseks on oma soovi avaldanud ca 48 riiki (mõned riigid ei osale tervikuna, vaid esindatud on teatud piirkonnad). Testuuring viidi Eesti koolides läbi 1.-28.02.2017 ning põhiuuring toimus 2018. aasta märtsist maini. Põhiuuringusse valiti juhuvalimi teel igast riigist 200 kooli ning neist 20 õpetajat, kes õpetavad 7.-9. klassides ja koolijuht. Võrreldavuse huvides on 2018 teemadering kavandatud suhteliselt sarnane 2013. aastale. Uuriti: õpetajate õpetamispraktikate kvaliteeti ja õpetamisega seotud uskumusi; õpikeskkonda (koole ja õpetajaid puudutavaid üldisi tegureid); koolijuhtimise olulisust; õpetajate professionaalseid praktikaid ja klassikeskkonda; õpetajate esma- ja täiendusõppe asjakohasust; õpetamise parendamist läbi õpetajate professionaalse arendamise, hindamise ja tagasisidestamise; kooli kliimat, õpikeskkondi ja suhteid erinevate sidusrühmadega; õpetajate eneseefektiivsust ja tööga rahulolu; õpetajate avatust innovatsioonile; võrdsuse ja mitmekesisusega seotud teemasid.Kirje Palatalisatsioon eesti keeles(Tartu Ülikool, 2012-12-04) Uibu, KristaBeSt programmi raames loodud õppematerjalis antakse ülevaade hääliku peenendamisest eesti omasõnades, tuletistes, võõrsõnades ja mõningates murretes. Samuti jagatakse nõuandeid, kuidas vältida vigu palataliseerimisel. Teoreetilisi teadmisi kinnistatakse praktiliste ülesannete abil – et eesti keele kõnelejad jõuaksid lähemale normeeritud ühishääldusele.Kirje Praktilisi harjutusi õigeks viitamiseks I. Tsiteerimine ja parafraseerimine(Tartu Ülikool, 2009-05-26T05:37:42Z) Uibu, KristaBeSt programmi toetusel valminud sisupakett on loodud Tartu Ülikooli HT klassiõpetaja ja koolieelse lasteasutuse õpetaja eriala 2. kursuse üliõpilaste auditoorse töö toetamiseks ja iseseisvaks kodutööks (õppeaine "Akadeemilise kirjutamise alused" raames). Sisupaketis keskendutakse tsitaadi ja parafraasi formuleerimisele ning õpetatakse, kuidas neile korrektselt viidata. Teadmiste hindamiseks kasutatakse erinevaid teste ja õpitu reflekteerimiseks harjutusi.Kirje Praktilisi harjutusi õigeks viitamiseks II. Viitestruktuuri korrastamine(Tartu Ülikool, 2009-05-26T06:00:32Z) Uibu, KristaBeSt programmi toetusel valminud sisupakett on loodud Tartu Ülikooli HT klassiõpetaja ja koolieelse lasteasutuse õpetaja eriala 2. kursuse üliõpilaste auditoorse töö toetamiseks ja iseseisvaks kodutööks (õppeaine "Akadeemilise kirjutamise alused" raames). Sisupaketis keskendutakse APA (American Psychological Association) viitamissüsteemi korrektsele kasutamisele.Kirje Projektis “Kliimateadlikkus koolist ühiskonda: laste, noorte ja õpetajate võimestamine kliimamuutuste mõjude vähendamiseks” loodud kliimahariduse strateegia Eesti riigile(Tartu Ülikool, 2024) Post, Piia; Uibu, Krista; Toll, Velle; Terasmaa, Jaanus; Arro, Grete; Laius, Anne; Jürgenson, Evelin