Browsing by Author "Valk, Aune, juhendaja"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Eesti etniliste kogukondade-ülese riigiidentiteedi võimalikkusest(Tartu Ülikool, 2013) Soon, Silver; Valk, Aune, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Riigiteaduste instituutItem Emergence of bicultural minority identity in Estonia and suggestions for development of Estonian Open Identity(2010-08-13) Drozdova, Marianna; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut; Valk, Aune, juhendajaAntud uurimus käsitleb erinevate Eestis elevate rahvusgruppide etnilise ja riikliku identiteedi olemust ning selle võimalikkust, et Eestis on tekkimas Eesti venelaste kaks-kultuurne identiteet. Läbi üksikasjaliku analüüsi ja eesti riikliku identiteedi eri osade liitmise ja lahutamise uurimus pakub välja võimaluse luua Eesti Avatud Identiteet - riiklik identiteet, mis võiks ühendada erinevaid Eesti etnilisi gruppe, võimaldades neil seejuures säilitada oma etnilist identiteeti, ning seadmata ohtu nende olemasolevate identiteetide püsimajäämist. Empiiriline uurimus sisaldas 1592 osalejat, keda vastavalt nende enesemääratlusele jaotati kolme gruppi - eestlased, venelased, ja Eesti venelased. Tulemused kinnitavad Eesti venelaste grupi erisust ning toetavad Eesti Avatud Identiteedi tekitamise võimalikkust, luues aluse edasiseks sellist tüüpi identiteedi uurimiseks; lisaks tulemused võivad pakkuda kasulikku teadmist edukaks akkulturatsiooni protsessi juhtimiseks Eestis.Item Eri rahvusi ühendava riigiidentiteedi kujunemine eesti- ja venekeelsete koolide õpilastel(Tartu Ülikool, 2011) Kiuru, Heidi; Valk, Aune, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Vähemusgrupi poolt tajutud enamusgrupi akulturatsioonihoiakute mõju etnilisele ja riiklikule identiteedile(Tartu Ülikool, 2013) Pilvisto, Halja; Valk, Aune, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutKäesoleva magistritöö eesmärgiks oli uurida, kuidas mõjutavad venelaste poolt tajutud eestlaste akulturatsioonihoiakud venelaste etnilist ja riiklikku identiteeti. Uuringus osales 181 vene üliõpilast. Iga osaleja pidi lugema ühte kolmest fiktiivsest tekstist, mille abil püüti tekitada osalejates muljet, et eestlased pooldavad assimilatsiooni, mitmekultuurilisuse või kosmopoliitsuse ideoloogiat. Pärast teksti lugemist pidid vastajad täitma identiteediküsimustikud ning vastama ka taustaküsimustele. Tulemused näitasid, et manipulatsioon mõjus venelaste ja eestivenelaste grupis erinevalt. Assimilatsiooni ideoloogia ennustas venelaste grupis võrreldes mitmekultuurilisuse ideoloogiaga nõrgemat riigiuhkust. Mitmekultuurilisuse ideoloogia seevastu ennustas võrreldes assimilatsiooni ideoloogiaga tugevamat riigiuhkust. Etnilise identiteedi tugevust ei ennustanud ei assimilatsiooni ega mitmekultuurilisuse ideoloogia.