Browsing by Author "Vasser, Madis, juhendaja"
Now showing 1 - 12 of 12
- Results Per Page
- Sort Options
Item Äkktaipamist uuriva keskkonna arendamine virtuaalreaalsuses(Tartu Ülikool, 2020) Adamson, Ants; Aru, Jaan, juhendaja; Vasser, Madis, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutKuidas tullakse uute lahenduste peale? Kuivõrd on uudsete lahenduste aluseks äkktaipamine? Selle küsimuse uurimine on peamiselt toimunud lihtsas laborikeskkonnas. Käesolev uurimustöö keskendub uudset lahendust nõudva ülesande-keskkonna arendamisele virtuaalreaalsuses. Keskkonnaks loodi kaks põgenemistuba, mida läbiti erinevatel päevadel. Näidati, et katseisikud, kes lahendasid esimese toa ära, kasutasid ka rohkem äkktaipamist. Üldiselt kasutasid 54% osalejatest enamikel kordadel äkktaipamist. Lisaks üritati uurida ka mõtteshoidmise efekti. Selleks loodi kaks gruppi, kellest ühele tuletati pidevalt meelde, et ta mõtleks esimesele toale. Statistiliselt olulist efekti ei leitud. Kokkuvõtvalt loodi pind, mille pealt arendada edasi loodud keskkonda ning korraldada järgnevaid eksperimente.Item Comparison of psychedelic mixed reality experiences - an explorative study(Tartu Ülikool, 2024) Kaljo, Madli; Aru, Jaan, juhendaja; Kaup, Karl Kristjan, juhendaja; Vasser, Madis, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutThe aim of this study was to investigate various psychedelic virtual (VR) and augmented reality (AR) experiences and compare perceived psychedelic effects they produced. A total of 24 participants (N=24) were exposed to 12 different experiences, including three VR, eight AR, and one baseline (AR) experience. Following each encounter, participants responded to a brief custom-made questionnaire assessing both psychedelic and affective dimensions of the experience. Mixed measures ANOVA revealed that six experiences, comprising three VR and three AR, exhibited significant differences from the baseline measure in terms of psychedelic effects. While VR experiences generally yielded higher results than AR experiences, not all of them differ significantly from three higher scoring AR experiences. SAM affective dimensions correlated significantly with overall psychedelic effect, correlation was weak to medium.Item Eestikeelse õppematerjali loomine Unity mängumootorile(Tartu Ülikool, 2021) Frolov, Max; Vasser, Madis, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutSelle bakalaureusetöö tulemusena valmis eestikeelne õppematerjal, mis käistleb erinevaid teemasid, mis on vajalikud mängu loomiseks mängumootoriga Unity. Õppematerjal annab läbijale esialgsed teadmised Unity kasutamiseks ja jaguneb teemadeks, mis käsitlevad mängu loomise elemente. Õppematerjali lõpptulemusena valmib 2D mäng, mida luues arendatakse arusaamist iga sammu taga olevate põhimõtete kohta.Item Innovatsioon laboris: uue innovatiivset lahendust nõudva katseparadigma väljatöötamine virtuaalreaalsuses(Tartu Ülikool, 2020) Kask, Karl Jaagup; Aru, Jaan, juhendaja; Vasser, Madis, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutThe aim of this thesis is to develop a new experiment, which can be carried out in virtual reality. The main goal was to make a virtual reality application with which it would be possible to examine innovative thinking. Using the Unreal game engine, 4 virtual reality rooms were made. The first one contains the main task and the other ones contain the assisting tasks. The main task is to escape a prison cell and the assisting tasks are observing yourself and trying on hats. Upon failing the first task, the test subject is sent into the other rooms, where the goal is to help with creating an aha moment in him/her. This thesis gives an overview of how this application works and some background information regarding virtual reality and aha moments. Additionally, some possible future improvements are discussed.Item Interactive Music Visualization in Unreal Engine(Tartu Ülikool, 2021) Mägi, Maert; Vasser, Madis, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutThis thesis explores music visualization as a whole and describes the general process of visualizing music. A module to streamline and simplify music visualization in Unreal En-gine 4 Niagara was developed as a part of this thesis. The module can be used to synchronize objects in Unreal Engine with audio. The size, velocity, position, rotation, and color of the objects can be transformed by audio loudness in real-time. Along with the module, seven-teen unique music visualizers were created. This thesis also contains the implementation details of the developed module and descriptions of each of the visualizers. The ease of use and functionality of the project were evaluated by conducting usability testing.Item Kuidas leida innovatiivseid lahendusi: virtuaalreaalsuse katse andmete analüüs(Tartu Ülikool, 2020) Kirillov, Robert; Vasser, Madis, juhendaja; Aru, Jaan, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKäesoleva bakalaureusetöö käigus uuritakse, miks mõned inimesed tulevad innovatiivsete lahenduste peale ja teised mitte. Vastamaks sellele küsimusele analüüsitakse virutaalreaalsuse põgenemistoas läbiviidud katsete tulemusi ja üritatakse leida ülesande lahendajate ja mittelahendajate vahelisi erinevusi ning gruppidele omaseid käitumismustreid. Et gruppe omavahel võrrelda ja leida põhjus, miks mõned isikud suutsid tulla innovatiivse lahenduse peale ja teised mitte, analüüsitakse katse lahendajate ja mittelahendajate tegevusi ning liikumist katse ajal. Pärast iga analüüsi seletatakse lahti, mida antud tulemus tähendab. Lõpus sõnastatakse analüüsi tulemused.Item Loodusmaastiku genereerimine liitreaalsuses(Tartu Ülikool, 2021) Ahuna, Andre; Vasser, Madis, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKäesolev bakalaureusetöö kirjeldab nutiseadme liitreaalsusrakenduse arendamist ja ana-lüüsi. Loodud rakendus võimaldab nutiseadmega skaneerida keskkonda ning genereerida skaneeritud alale kasutajat ümbritsevaid objekte arvesse võtva loodusmaastiku. Kirjatöös tutvustatakse kasutatud tehnoloogiaid ning põhjendatakse nende valikut, selgitatakse süs-teemi arhitektuuri ja info samm-sammulist töötlemist ning viimaks antakse hinnang raken-duse jõudlusele ja ettepanekuid edasisteks arendusteks.Item Mitte-eukleidiline ruum virtuaalreaalsuses(Tartu Ülikool, 2022) Sellis, Henri; Vasser, Madis, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutVirtuaalreaalsuses piirab lõputut vaba liikumist asjaolu, et inimene viibib tegelikult kindlate mõõtmetega ruumis, kust väljapoole liikuda ei ole võimalik. Lõputöö eesmärk oli luua vir-tuaalreaalsuses mitte-eukleidiline ruum, mille geomeetria ei ole üksüheses vastavuses päris ruumiga, kus inimene viibib. Niisuguses virtuaalruumis saaks mängija ringi liikuda suure-mal alal, kui see ala, kus ta päriselt viibib. Töö tulemusena valmis virtuaalreaalsusmäng, milles mängijad peavad lahendama mõistatusi mitte-eukleidilises ruumis.Item Psühhedeelse virtuaalreaalsuse mõju baasuskumuste muutmisele(Tartu Ülikool, 2024) Toom, Marko; Aru, Jaan, juhendaja; Vasser, Madis, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutPsühhedeelikumide kasutamine on potentsiaalselt kaalumisel raskekujuliste depressiooni ja sõltuvuste ravis ning selle toetamisel. Võib küsida, kas psühhedeelikumide mõju baasuskumuste muutmisele ning aju plastilisuse suurendamisele on ainult keemiline või on seda võimalik tekitada ka läbi võimsa psühhedeelse virtuaalreaalsuse (VR) kogemuse, mis omakorda võib käivitada ajus keemilisi protsesse. Psühhedeelne VR on värske ja uudne uurimisvaldkond, millel on potentsiaali selle kasutamisel täiendava tööriistana teraapias – näiteks depressiooni ravi toetamisel lisaks olemasolevatele meetoditele. Käesolevas töös uuriti esmakordselt eksperimentaalselt psühhedeelse VR mõju kognitiivsele paindlikkusele ning veendumuste muutmisele, kasutades selleks spetsiaalselt VR keskkonda disainitud ülesandeid ning lisades klassikalised TMT ja Stroopi testid. Eksperimendi käigus kogutud andmed (N = 35) ei kinnitanud hüpoteesi, et psühhedeelne VR sessioon suurendaks katseisikute kognitiivset paindlikkust ning võimaldaks kognitiivset paindlikkust nõudvaid ülesandeid kiiremini lahendada.Item Tavakasutajale mõeldud LiDAR sensori kasutamine 3D rekonstruktsiooniks(Tartu Ülikool, 2021) Nõmm, Martin; Vasser, Madis, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKäesolev bakalaureusetöö võtab kokku IPad Pro 2020 LiDAR sensori testimise kui 3D-skaneerijana. Tehtud on analüüs raskustest, mis esinevad 3D-skaneerimisega ja kuidas neid lahendada. Töö annab ülevaate erinevatest skaneeritud objektidest ja toob välja objektid, mida kergem või halvem skaneerida. Lisaks on välja toodud erinevaid töötlus meetodeid, millega mudeli kvaliteeti võimalik parandada. Lõpptulemuste analüüsiks on loodud demorakendus, kus on võimalik vaadelda mudeleid ja nende kvaliteeti.Item Virtuaalne põgenemistuba Deltas(Tartu Ülikool, 2021) Toode, Martin; Vasser, Madis, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutBakalaureusetööna valmis õpetlik veebirakendus, mis tutvustab Noored Koodi pakutavaid kursuseid. Mängu raames omandatakse algteadmised küberturvalisusest, veebilehe tööriistadest, Linuxist ja algoritmikast. Valminud töö õpetab kasutajale algteadmised eelnevalt mainitud teemadest. Bakalaureusetöös kirjeldatakse kasutatud tehnoloogiaid, vaadeldakse võimalikke lahendusi väljamõeldud ülesannetele ja analüüsitakse rakenduse testijaid.Item VR elementidega tund(Tartu Ülikool, 2022) Press, Janek; Vasser, Madis, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutSelles uurimustöös loodi intervjuude ja teooria põhjal nõuded ja neile vastav virtuaalreaalsuse süsteem, mida järgnevalt katsetati matemaatika tunnis loendamise ja elementide arvu hindamise õpetamisel. 1-3 minutiliste VR sessioonidega tunnis kasutati 360° videosid ja parameetriseeritud simulatsioone. VR prillidega kogutud privaatse tagasiside ja vaatlejate hinnangul VR elementide tundi kaasamine õnnestus, kuid meetod vajab edasisist uurimist ja sisuloome vahendid arendamist, et need ei vajaks eri treeningut ja oleksid kasutatavad tavaõpetaja poolt.