Muusika. Heli- ja visuaaltehnoloogia. Music. Sound and Visual Technology
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/10062/17562
Browse
Browsing Muusika. Heli- ja visuaaltehnoloogia. Music. Sound and Visual Technology by Subject "algõpetus"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Eesti torupilli õpetamisel kasutatavad metoodikad algajatele(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2014) Kutser, Kristel; Suits, Juhan, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusikaosakond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Pärimusmuusika; Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia. Koolimuusika instituutEesti puudub torupilli õppematerjal, mistõttu on käesolev uurimistöö aluseks antud õppematerjali loomisele. Uurimistöö eesmärgiks on eesti torupilli õpetajate ja nende õpetamismetoodikate kaardistamine. Milliseid õpetamismetoodikaid kasutavad eesti torupilli õpetajad? Kas eesti torupilli õpetamismetoodikaid on mitmeid ning kas nendel on sarnasusi ja erinevusi? Milliseid sarnasusi ja erinevusi leidub teiste riikide torupilli õpetamismetoodikates võrreldes eesti torupilli õpetamismetoodikatega? Töö koosneb neljast peatükist. Esimeses peatükis kirjutan metoodika ja meetodi mõistetest, pärimusmuusikast, pärimuslikust pillimängust, torupilli ajaloolisest sünnist ja torupilli ajaloost Eestis. Toon välja andmed torupilli õppimisvõimalustest Eestis ja osades Euroopa riikides. Analüüsin võõrkeelsete torupilliõpikute õppepeatükke. Teises peatükis kirjeldatakse uurimistöö metoodikat ja käiku. Sihtrühmaks kujunes seitse Eesti haridusasutustes töötavat või töötanud eesti torupilli õpetajat, kellega viidi läbi intervjuud. Kolmandas peatükis toon välja intervjuude tulemused ning võrdleva analüüsi eesti torupilli õpetamismetoodikatest. Õpetajad on väga loomingulised ning mõtlevad harjutusi ise välja. Nende õpetamismetoodikad kanduvad edasi mittekirjalikul teel. Seetõttu on näha põlvkonniti sarnaseid ja erinevaid õpetamismetoodikaid. Sarnased on surve ja tooni hoiu ning sõrmetehnika harjutused. Erinevus tuleb välja tooni hoidmise põhimõttes, kus vanem põlvkond õpetab tooni hoidma burdooniga ja noorem põlvkond ilma. Neljandas peatükis võrdlen eesti torupilli õpetamismetoodikaid Iiri ja Šoti torupilliõpikute metoodiliste peatükkidega. Sarnasused on rohkem kehahoiu kasutamises, burdoonide häälestamises, harjutamise põhimõtetes ning lihtsamate lugudega alustamise eelistes. Erinevused on sõrmede asetuses sõrmilisele, sõrmilise skaalas ja noodieraldamise harjutustes. Torupilli õpetamismetoodikaid tuleks põhjalikumalt edasi uurida algharjutuste kohapealt ning sellest koostada eesti torupilli õppematerjal, mida saaksid kasutada nii õpetajad, õpilased kui ka huvilised torupillimängijad.Item Flöödi algõpetuse põhialused ja enamesinevad vead : bakalaureusetöö(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2011) Varrak, Kersti; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. MuusikaosakondItem Klaveri algõpetuse läbiviimise võimalused rühmatöös : bakalaureusetöö(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2011) Kapp, Marika; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. MuusikaosakondItem Muusikalise folkloori kasutamine I kooliastmes Viljandimaa koolide näitel(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2016) Nagel, Margit; Roose, Celia, juhendaja; Steinbach, Kadri, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusikaosakond