Browsing by Author "Kanep, Hanna"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Analüüs erinevate koolitusvaldkondade lõpetanute seisundite kohta tööturul ametialade, haridustasemete ja majandusharude lõikes(2005) Kanep, HannaKäesoleva projekti eesmärgiks oli anda ülevaade erinevate õppevaldkondade lõpetanute seisundist tööturul. Selleks analüüsiti töös õppevaldkonniti erinevaid hõive näitajaid, samuti lõpetanute hajuvust ametite lõikes ning anti ülevaade lõpetanute hõive jagunemisest haridustasemeti ametialade ja majandusharude lõikes. Antud töö ülesehituses lähtuti kaheksast õppevaldkonnast. Lähteandmetena kasutati Eesti tööjõu-uuringu andmete põhjal tehtud arvutusi aastate 1997-2004 kohta.Item Eesti teaduse rahastamise rahvusvaheline võrdlevanalüüs(2013) Ukrainski, Kadri; Kanep, Hanna; Masso, JaanKäesoleva raporti eesmärgiks on rahvusvahelise võrdlevanalüüsi kaudu anda poliitikasoovitusi Eesti teaduse finantseerimise kohta. Raportis püütakse anda vastused küsimustele, kuidas tagada et uued ja arenevad, samuti ka riigile strateegiliselt olulised teadusvaldkonnad saaksid riigipoolse rahastuse sealjuures jälgides, et konkurentsipõhiste meetmete pakett süsteemis ei muutuks riigi seisukohast võttes liiga kalliks administreerida. Lisaks eeltoodule püütakse vastata küsimusele, kuidas kujundada tasakaalu oluliste teadussuundade sihipärase arendamise ja lühiajaliste projektipõhiste finantseerimisvõimaluste vahel (et viimased ei hakkaks domineerima pikaajaliste eesmärkide üle). Pikaajalisi eesmärke uuritakse raportis riikide teadus-, arendustegevuse ja innovatsiooni (TAI) strateegiate alusel, viies need kokku riikide avaliku ja erasektori poolse TA finantseerimise kontekstis. Raportis koondatakse tähelepanu ka väikeriigi rollile Euroopa teaduse integratsiooniprotsessides.Item Haridusliku erivajadusega õpilane koolikaardil, tugiteenuste kättesaadavus haridusliku erivajadusega õpilasele(2008) Kanep, HannaKäesoleva analüüsi eesmärk on anda ülevaade hariduslike erivajadustega õpilastest ja nende kooliskäimisega seotud liikumisest Eestis, haridusliku erivajadustega õpilastele tugimeetmete rakendamisest ja vastava võimaluse puudumise põhjustest ning olemasoleva andmete klassifitseerimise ja kogumise süsteemi piirangutest andmete analüüsimisel. Analüüs on üks osa Eesti Vabariigi Haridus‐ ja Teadusministeeriumi poolt tellitud uuringust „Haridusliku erivajadusega õpilane koolikaardil, tugiteenuste kättesaadavus haridusliku erivajadusega õpilasele”.Item Nutika spetsialiseerumise võimalused ja väljakutsed Eestis teadus-, arendus- ja innovatsioonipoliitika kujundamisel ja juhtimisel 2014-2020(2014) Karo, Erkki; Kattel, Rainer; Lember, Veiko; Ukrainski, Kadri; Kanep, Hanna; Varblane, UrmasKäesolev poliitikaanalüüs käsitleb ‘nutika spetsialiseerumise’ kontspetsiooni kui ühte teadus-, arendus- ja innovatsioonipoliitika (TAI) kujundamise ja juhtimise instrumenti. Käsitleme selle peamisi väljakutseid (sh peamised takistused ja eeltingimused) Eesti kontekstis ning vaatleme, kas ja kuidas saaks neid ületada ning nutika spetsialiseerumise kaudu senisest fokuseeritumat TAI poliitikat kujundada ja ellu viia.Item Participation in ERA and Baltic Sea RDI Initiatives and Activities: Analysis and Policy Implications for Widening Participation of Strong and Moderate Innovators(2017-06) Ukrainski, Kadri; Karo, Erkki; Kirs, Margit; Kanep, HannaThe study is analysing science and research cooperation int the Baltic Sea Region (BSR) in the frameworks of Baltic Science Network (BSN) policies and activities. The analysis is focused on three major topics: the set-up, governance and funding of instruments supporting RDI policies in BSR (1), the mapping of existing RDI cooperation patterns and networks in BSR and the analysis of factors holding back their development (2) and the analysis and recommendations for developing novel cooperation-enchacing policy instruments in BSR (3).Item Tehnilise efektiivsuse hindamine hariduses Eesti gümnaasiumiastme näitel(2006) Kanep, Hanna; Reiljan, Janno, juhendajaItem Üldhariduskoolide võrgu korraldamine(PRAXIS, 2005) Annus, Tiina; Kanep, Hanna; Kraut, Liis; Kliimask, Jaan; Noorkõiv, Rivo; Paabut, Annika; Paulus, AlariTöö aluseks oli Haridus- ja Teadusministeeriumi soov analüüsi alusel välja selgitada lähitulevikus tõmbekeskusteks kujunevad koolipiirkonnad Eestis, lähtudes nii piirkondade demograafilisest olukorrast (õpilaste arvust) kui ka nende infrastruktuurist. Uuringu eesmärgid olid järgmised: 1) Demograafilise olukorra analüüsimine ning prognoosimine aastaks 2010 (võttes arvesse ka õpilaste liikumise seniseid trende) ning selle alusel tõmbekeskuste ja üldhariduse koolivõrgu kaardistamine; 2) Koolistandardite koostamine koolitüüpide - algkool, põhikool, gümnaasium - lõikes. Mõistliku arvu üldarusaadavate (kooli omanikule ja lapsevanemale mõistetavate) indikaatorite määratlemine, mis tagavad koolis õppe kättesaadavuse ja kvaliteedi. Nende eesmärkide täitmiseks tuli analüüsida taustaandmeid, koostada ülevaade viimase kümne aasta üldhariduse koolivõrgust ja selles toimunud muutustest, analüüsida maakondade ja omavalitsuste lähituleviku arengukavade haridust käsitlevaid osi, analüüsida õpilaste liikumist omavalitsuste vahel, koostada õpetajaskonna iseloomustus, analüüsida koolivõrku mõjutavaid objektiivseid tegureid ja erandeid koolivõrgu kujunemisel ning seoseid koolitüübi ja asukoha vahel.