Sirvi Autor "Uibu, Krista, juhendaja" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 20 25
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Assessment of text comprehension and teaching comprehension strategies in Estonian basic school(2020-07-13) Kärbla, Triinu; Uibu, Krista, juhendaja; Männamaa, Mairi, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondTekstidest arusaamine võimaldab omandada uusi teadmisi ja igapäevaelus edukalt hakkama saada. Tekstimõistmine on mitmetasandiline ja sisaldab paljude omavahel seotud komponentide ja protsesside samaaegset kasutamist. Selleks, et jälgida õpilaste arengut tekstimõistmise eri oskustes, võib jaotada tekstimõistmise kolmele tasandile: sõnasõnalisele, järeldavale ja hindavale. Tekstimõistmine järeldaval ja hindaval tasandil eeldab lugejalt tekstimõistmise strateegiate kasutamist, mida on tarvis õpilastele enamasti lugemistundides õpetada. Siinses doktoritöös uuriti, kuivõrd eesti keele taseme- ja eksamitööde tekstimõistmise ülesanded mõõdavad õpilaste loetust arusaamist eri tasanditel, ning töötati välja sekkumisprogramm tekstimõistmise strateegiate õpetamiseks emakeeletundides. Uuringust ilmnes, et üleriigilised hindamisvahendid sisaldavad palju õpilaste faktiteadmisi kontrollivaid ülesandeid ning vähe pööratakse tähelepanu hindava tasandi tekstimõistmise mõõtmisele. Lisaks selgus, et sama klassi ülesannete tasandiline jaotus oli aastati erinev, näiteks keskenduti ühel aastal peamiselt sõnasõnalise tasandi, kuid järgneval aastal järeldava tasandi ülesannetele. Tekstimõistmise ülesannete tasandilist jaotust arvestati sekkumisprogrammi koostamisel. Selle programmi efektiivsuse kontrollimisel selgus, et tekstimõistmise strateegiate õpetamine suurendas oluliselt õpilaste sõnavara ja tekstimõistmist sõnasõnalisel, järeldaval ja hindaval tasandil. Seevastu kontrollrühmas, kus strateegiaid ei õpetatud, arenes olulisel määral vaid õpilaste sõnasõnalise tekstimõistmise oskus. Doktoritöö tulemused toovad välja vajaduse muuta üleriigiliste hindamisvahendite koostamise põhimõtteid kooskõlas tekstimõistmise teooriatega. Lisaks kinnitavad tulemused tekstimõistmise strateegiate olulisust tekstimõistmise arendamisel. Sel põhjusel tuleks lisada strateegiate õpetamine riiklikku õppekavva ning emakeeletundidesse ning pakkuda õpetajatele teadmisi sellest, kuidas tekstimõistmise strateegiaid õpilastele eesmärgipäraselt õpetadaKirje Digitaalne lugemispäevik kolmanda klassi õpilaste tekstimõistmise ja lugemishuvi toetamiseks(Tartu Ülikool, 2023) Velner, Kadri; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje The dual role of teachers: school-based teacher educators’ beliefs about teaching and understandings of supervising(2019-07-08) Salo, Age; Uibu, Krista, juhendaja; Ugaste, Aino, juhendaja; Rasku-Puttonen, Helena, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondÜliõpilaste pedagoogilist praktikat juhendavad õpetajad on oma igapäevatöös kaksikrollis: nad peavad õpetades kindlustama õpilaste igakülgse arengu ja samas üliõpilasi õpetajatööks ette valmistama. See võib osutuda õpetajate jaoks keeruliseks ülesandeks. Et saada rohkem teadmisi selle kohta, kuidas toetada õpetajaid kahe rolli samaaegsel täitmisel, uuriti doktoritöös õpetajate uskumusi õpetamise eesmärkidest ja õpetamistegevustest ning seda, kuidas õpetajad tajuvad ülikoolipoolseid ootusi juhendajatele ja mõtestavad oma tegevust üliõpilaste juhendamisel. Uurimusest ilmnes, et õpetajad kasutavad tunnis nii õpilaste kognitiivset kui ka sotsiaalset arengut toetavaid õpetamistegevusi, kuid ei oska samas sõnastada selgelt eesmärke õpilaste sotsiaalse arengu toetamisel. Õpetajate peamised eesmärgid üliõpilaste juhendamisel on eeskuju andmine ja üliõpilaste toetamine iseseisval õpetamisel. Ülikoolipoolse ootusena tajuvad õpetajad, et nad peavad toetama üliõpilast teoreetiliste teadmiste seostamisel õpetamiskogemusega. Uurimuse tulemused kinnitavad, et üliõpilaste pedagoogilist praktikat juhendavad õpetajad vajavad kahes rollis toimetulekuks rohkem teadmisi õpetamise teaduslikest alustest. Ülikoolid peaksid selgemalt määratlema õpetajate ülesanded üliõpilaste ettevalmistamisel tulevaseks tööks.Kirje Eesti keele sõnasemantika ja selle seosed ilukirjandusliku teksti mõistmisega põhikooli I ja II kooliastmes(Tartu Ülikool, 2013) Timm, Maile; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Käsitöö õpetaja arusaamad käsitööeseme kavandamisest enne ja pärast teoreetiliste teadmiste omandamist(Tartu Ülikool, 2015) Kolbakov, Karin; Vaas, Irja, juhendaja; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Käsitöö õpetamisel olulised ainedidaktilised teadmised teises kooliastmes käsitööõpetajate arvamusel(Tartu Ülikool, 2021) Ignatenko, Ingrid; Vaas, Irja, juhendaja; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Klassiõpetajate arusaamad ja õpetamistegevused I kooliastme õpilaste lugemis- ja tekstimõistmisoskuse arendamisel(Tartu Ülikool, 2024) Vares, Madli; Uibu, Krista, juhendaja; Võik, Ilona, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Klassiõpetajate arvamused I kooliastme digitaalsete geomeetriateemaliste õppematerjalide kohta(Tartu Ülikool, 2023) Toomemägi, Mari-Liis; Sõrmus, Maarja, juhendaja; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Klassiõpetajate õpetamistegevused mõistete kujundamisel põhikooli II kooliastme emakeeletundides(Tartu Ülikool, 2016) Tomp, Stefi; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Klassiõpetajate tegevused emakeeletunnis eesti koolide 3. klasside näitel(Tartu Ülikool, 2013) Sisask, Kädi; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Loova mõtlemise komponentide avaldumine eri vanuses põhikooli õpilaste joonistustes|(Tartu Ülikool, 2019) Traagel, Astrid; Vaas, Irja, juhendaja; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Loova mõtlemise paindlikkuse ja üksikasjalikkuse avaldumine põhikooli II ja III kooliastmes(Tartu Ülikool, 2019) Hillep, Hanna-Mari; Vaas, Irja, juhendaja; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Matemaatika õppimise motivatsioon algklassides(Tartu Ülikool, 2022) Reimann, Aiki; Sõrmus, Maarja, juhendaja; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Õpetaja emotsionaalne tugi õpilastele 3. ja 4. klassi emakeeletunni näitel(Tartu Ülikool, 2014) Linnas, Triinu; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Õpetajate strateegiad 2. klassi õpilaste lugemisoskuse arendamisel(Tartu Ülikool, 2023) Ivanov, Sandra; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Õpilaste efektiivne juhendamine põhikooli I–II kooliastme emakeeletundides(Tartu Ülikool, 2015) Alupere, Merle; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Õpilaste emakeelevead, nende parandamine ja ennetamine õpetamise strateegiate tõhustamise abil(Tartu Ülikool, 2012) Liiver, Merili; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Õpilaste teksti mõistmine ning klassiõpetajate õpetamismeetodid 4. ja 5. klassis(Tartu Ülikool, 2014) Kärbla, Triinu; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Põhikooliõpilaste suulise teksti mõistmise ja kokkuvõtte sõnastamise oskus(Tartu Ülikool, 2023) Jürisoo, Külli; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Rahvajuttudel põhinev õppematerjal inglise keelt kõnelevate riikide kultuurielementide õpetamiseks II kooliastme inglise keele tunnis(Tartu Ülikool, 2012) Kirmjõe, Kerstin; Saluveer, Evi, juhendaja; Uibu, Krista, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituut