Meditsiiniteaduste valdkond. Euroopa Liidu rahastatud projektid
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/10062/88360
Browse
Browsing Meditsiiniteaduste valdkond. Euroopa Liidu rahastatud projektid by Title
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Developing the University of Tartu in Estonia into a wellnetworked Patient Safety Research Centre (PATSAFE): A study protocol(Open Research Europe, 2022-09-05) Põlluste, Kaja; Calsbeek, Hiske; Orrego, Carola; Ballester, Marta; Suñol, Rosa; Vall-Roqué, Helena; Kangasniemi, Mari; Läänelaid, Siim; Starkopf, Joel; van Tuijl, Anne; Wollersheim, Hub; Freimann, Tiina; Mägi, Liisi; Bañeres, Joaquim; Fernández-Maillo, María del Mar; Emond, Yvette; Lember, MargusBackground: Patient safety (PS) is a serious global public health problem affecting all countries. Estimates show that around 10 percent of the patients are harmed during hospital care, resulting in 23 million disability-adjusted life years lost per year. Experts emphasize research advancements as a key precondition for safer care. Aim: The Patient Safety Research Centre (PATSAFE) project enhances the Institute of Clinical Medicine of the University of Tartu’s (ICM-UT) research potential and capacities in PS in order to improve and strengthen knowledge and skills in methods, techniques and experience for PS research. Methods: A strategic partnership with Avedis Donabedian Research Institute in Spain, and IQ Healthcare in the Netherlands, both international leaders in PS research, enables the development of a long-lasting knowledge exchange, allowing the ICM-UT to capitalise on its current achievements and to overcome gaps in scientific excellence in the field of PS research. These twining activities will strengthen and raise the research profile of the ICM-UT academic staff and early-stage researchers (ESRs), by implementing the hands-on training on methods, techniques, and experience in PS research. The project also encourages the active participation of early stage researchers in PS research by increasing their soft skills, to ensure the continuity and sustainability of PS research in ICM-UT. Finally, development of the research strategy on PS contributes to the long-term sustainability of PS research in Estonia. To implement these activities, PATSAFE foresees a comprehensive strategy consisting of knowledge exchange, soft research skills capacity building, strategic planning, and strong dissemination and exploitation efforts. Expected results: As a result of the project, ICM-UT will have the capacity to carry out PS research using the appropriate methodology and the competences to apply state-of-the-art evidence-based strategies for PS research.Item FITeens Toolkit. Tervisega seotud käitumiste edendamine hariduslikus kontekstis(Servicio de Publicaciones. Universidad de Zaragoza Zaragoza, 2023) Tilga, Henri; Koka, Andre; García-González, Luis; Abós, Ángel; Sanz-Remacha, María; Burgueño-Mengíbar, Rafael; Diloy-Peña, Sergio; Mayo-Rota, Carlos; García-Cazorla, Javier; Sevil-Serrano, Javier; Cid, Luís; Rodrigues, Filipe; Carvalho, Gonçalo; Rodrigues, José; Pérez-Ovejero, Daniel; Álvarez Testillano, Isabel; Pablo González, Nuria de; Sanz Prieto, Mariano; Pablo González, Gema de; Rodríguez Fernández, Saturio; Szymánski, Tomasz; Leinonen, Janne; Karhapää, Henna; Adelaar, Dylan; Bakker, Tessa deLapsed ja noorukid omandavad kasvades erinevad harjumused. Mõned neist harjumustest on tervisega tihedalt seotud, seega võib tervislike harjumuste omandamine aidata neil tulevikus elada tervislikku ja rahulikku elu, samas kui halvad harjumused võivad olla neile kahjulikud. Seetõttu on oluline, et haridusasutused aitaksid kaasa noortel tervislike harjumuste omandamisel. Projekti FITeens (Kehalise aktiivsuse ja tervislike harjumuste edendamine istuvatel teismelistel) eesmärk on katsetada meelelahutuslikku ja kaasahaaravat hariduslikku sekkumist, mis on suunatud teismelistele, et edendada nende kehalist aktiivsust ja tervislikke harjumusi. Projekti esimene tulemus sisaldab suurel hulgal kehalise kasvatuse õpetajatele mõeldud ideid, ressursse, praktikaid ja näiteid õpilaste kaasamisel õppetöösse seoses erinevate tervisega seotud võtmekäitumistega (kehaline aktiivsus, piisav uni, mõõdukas ekraaniaeg, alkoholi ja tubaka tarbimine ning tervislik toitumine). See tööriistakomplekt koosneb kolmest erinevast moodulist: 1.High Kool kui tõhus keskkond tervislike eluviiside edendamiseks. See moodul käsitleb kooli tähtsust noorukite tervislike harjumuste omandamisel. 2. Motivatsioon kui kehalise aktiivsuse edendamise võti. See moodul keskendub motivatsiooni tähtsusele tervislike harjumuste omandamisel. 3. Tervisega seotud käitumine noortel. See moodul keskendub ülalmainitud peamistele tervisega seotud käitumisviisidele (kehaline aktiivsus, piisav uni, mõõdukas ekraaniaeg, alkoholi ja tubaka tarbimine ning tervisliku toidu tarbimine), kirjeldades neid kõiki põhjalikult. Kõik need moodulid on pühendatud erinevatele ülalmainitud tervisega seotud käitumisviisidele. Igaühe puhul on esitatud teoreetiline selgitus, selgitavad videod, infograafika ja õpisituatsioonid, mis aitavad kehalise kasvatuse õpetajatel omandada laialdasi teadmisi selle kohta, kuidas motiveerida oma õpilasi tegelema kehalise tegevusega ja omandama tervislikke harjumusi, teadvustades neile nende käitumisviiside tähtsust.Item Identifying patient safety research priorities in Estonia: results of a Delphi consensus study(BMJ, 2022-09-05) Freimann, Tiina; Põlluste, Kaja; Calsbeek, Hiske; Kangasniemi, Mari; Lember, Margus; Orrego, Carola; van Tuijl, Anne; Vall-Roqué, Helena; Starkopf, JoelNo abstract available