Sirvi Autor "Villems, Anne" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 20 68
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Anne Villems - Andmebaasid(2011-12-20) Villems, AnneKirje Arduino kasutamine koos LEGO Mindstorms EV3 robotiga(2015) Uusmaa, Lauri; Villems, Anne; Duvin, Taavi; Peets, AloKäesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks on luua eestikeelne õppematerjal LEGO Mindstorms EV3 ja Arduino ühendamisest ning kooskasutamisest. Töö sisu on jaotatud kolme peatükki. Esimeses peatükis tutvustatakse Arduino platvormi. Teises peatükis antakse ülevaade LEGO Mindstorms EV3 juhtploki ja Arduino arendusplaadi ühendamisest. Kolmandas peatükis tuuakse viis kasvava raksusastmega ülesannet koos lahenduste ja selgitustega.Kirje Arduino stardikomplekti õppematerjalid(2016) Lubi, Selena; Peets, Alo; Duvin, Taavi; Villems, AnneKäesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks on tutvustada Arduinoga ühilduvate andurite ja lisatarvikute kasutusvõimalusi ning koostada neist huvitavamate kohta eestikeelsed õppematerjalid. Töö on jaotatud kolmeks osaks. Esimeses peatükis antakse ülevaade Arduino platvormist ja stardikomplekti olemusest. Teises peatükis tutvustatakse stardikomplekti komponentide kasutusvõimalusi ning koostatakse juhend arenduskeskkonna seadistamiseks. Töö kolmandas osas selgitatakse andurite praktilist kasutamist 10 kasvava raskusastmega näidisprojekti abil.Kirje Arvutigraafika õppematerjal(2015) Tunnel, Raimond-Hendrik; Villems, Anne; Tretjakov, KonstantinSelles lõputöös on antud ülevaade Tartu Ülikooli aine Arvutigraafika (MTAT.03.015) jaoks koostatud õppematerjalist ja õppekeskkonnast. Kirjeldatud on aine modulaarset ülesehitust, mis rakendab kombineeritud ülevalt-alla (ing. k. top-down) ja alt-üles (ing. k. bottom-up) lähenemisi. Loodud õppematerjal sisaldab endas interaktiivseid näiteid, mis vastavad hõivatuse taksonoomia 4ndale tasemele. Õppekeskkonna CGLearn spetsifikatsioon ja implementatsiooni detailid on kirjeldatud. Töö lõpus on kursusel osalenud õpilaste hulgas läbi viidud tagasiside küsitluse tulemuste analüüsiga. Lisa fail on lingina kätesaadav serveri probleemide tõttu aadresil : http://comserv.cs.ut.ee/forms/ati_report/files/ComputerGraphicsLearningMaterialsAppendix.zipKirje Automaatne programmeerimisülesannete kontrollija Tartu Ülikooli kursuse “Algoritmid ja andmestruktuurid” jaoks(2014) Plangi, Siim; Villems, Anne; Lakk, HenriKäesolev töö põhineb 4 tudengi loodud programmil “Automaatne hindaja Tartu Ülikoolile” (AHUT), mis on veebipõhine rakendus tudengite programmeerimisülesannete automaatseks hindamiseks. Vajadus sellise programmi järele tekib siis, kui nii tudengeid kui ka neile antavaid ülesandeid on palju, aga tagasisidet soovitakse anda võimalikult kiirelt. Töös on kirjeldatud erinevaid varem loodud automaatseteid hindajaid, nende tööpõhimõtet ja struktuuri. Lisaks on põhjalikumalt tutvustatud AHUT programmi ennast, selle komponente ja kasutust ning viidud läbi testimine töökindluse hindamiseks ja võimalike vigade tuvastamiseks.Kirje Digitaalandurite multiplekser LEGO MINDSTORMS NXT-le(Tartu Ülikool, 2012) Sarapuu, Kaspar; Villems, Anne; Duvin, Taavi; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutEsimeses peatükis antakse ülevaade multiplekseri, kui mõiste olemusest. Põhjendatakse multiplekseri vajalikkus. Tuuakse välja põhilised multiplekserite liigid ja tööpõhimõtte ja kasutatud tehnoloogia järgi ja kirjeldatakse eri liiki multiplekserite toimimise loogikat. Teine peatükk annab ülevaate firma mindsensors.com poolt toodetud LEGO MINDSTORMS NXT robotiga kasutamiseks mõeldud digitaalandurite multiplekserist SPLIT-Nx-v2. Tuuakse välja, milleks on antud seade mõeldud ja milliste anduritega saab seda kasutada. Kirjeldatakse ära seadme tööpõhimõte ja tähtsamad omadused. Räägitakse kuidas seaded roboti külge installeerida ja millised on kasutamisega seotud piirangud. Samuti antakse juhiseid multiplekseri kasutamiseks NXT-G programmeerimise keskkonnas. Kolmandas pealkirjas on näiteülesanded ja võimalikud lahendused roboti ja multiplekseri rakendamiseks. Ülesannete suund on aidata lahendajal õppida multiplekserit kasutama ja täiendada oskusi. Ülesannete eesmärk on anda õppejõududele materjali, mida õpilastele multiplekserit tutvustades. Samuti eeskuju õppejõududele oma ülesannete koostamiseks.Kirje Dünaamilist andmebaasiskeemi nõudvate rakenduste andmemudelite esitamise võimalused ja iseärasused(Tartu Ülikool, 2013) Käsper, Taivo; Villems, Anne; Tennisberg, Targo; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKokkuvõte Antud bakalaureusetöö eesmärk oli uurida dünaamilisi andmemudeleid, nende esitamise viise ja jõudlust erinevate operatsioonide korral. Enamik tänapäeva rakendusi kasutavad andmebaase ning vahest ei ole võimalik teabe struktuuri defineerida, siis tuleb kasutada mõnda dünaamilist mudelit. Võrdlusse võeti seminormaliseeritud ja olem-tunnus-väärtus andmemudel. Arutati nende olemuse üle, seletati lahti info paigutus nendes ning testiti jõudlust erineva suurusega kogude ja koormuste puhul. Töö viimases osas toodi võrdlusesse andmemudelite operatsioonide ajad ning tuvastati andmesisestuse ja -tagastuse päringute jaoks parimad mudelid. Töö käigus selgus, et olem-tunnus-väärtus mudel on parim salvestuste jaoks ja seminormaliseeritud mudel pärimise jaoks. Kõige enam valmistas raskusi seminormaliseeritud mudeli realiseerimine ning programmeerimise liidese tegemine. Ühtlasi oli seminormaliseeritud ka kõige huvitavam uurida, sest selle kohta puudus igasugune avalik materjal ning ainuke infoallikas oli juhendaja Targo Tennisberg.Kirje E-õppe tehnoloogiad kõrgkoolis I(2011-12-20) Villems, Anne; Elbrecht, RudolfKirje E-õppe tehnoloogiad kõrgkoolis II(2011-12-20) Villems, Anne; Elbrecht, RudolfKirje E-õppe tehnoloogiad kõrgkoolis III(2011-12-20) Villems, Anne; Elbrecht, RudolfKirje FIRST LEGO League Eesti haldussüsteem(Tartu Ülikool, 2013) Hendrikson, Sven; Villems, Anne; Duvin, Taavi; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKäesolev magistritöö koosneb kolmest osast. Töö esimeses osas anti ülevaade FIRST LEGO League robootikakonkursi olemusest ja eripäradest võrreldes teiste robootikakonkursidega. Tegemist on hooajapõhise konkursiga, mille turniire korraldatakse lisaks muudele riikidele ka Eestis. Turniirid koosnevad kolmest osast: robotimängust, hindamisest ja põhiväärtustest. Eestis on FIRST LEGO League turniire korraldatud alates 2011 aasta sügisest. Üha suurenev osalejate arv muudab turniiride korraldamist üha keerukamas. Seetõttu on FIRST LEGO League Eesti turniirikorraldajatel tekkinud vajadus veebipõhise turniirihaldussüsteemi järele. Antud magistritöö eesmärgiks oligi veebipõhise FIRST LEGO League Eesti turniirihaldussüsteemi kavandamine ja prototüübi realiseerimine. Töö teises osas kirjeldatakse loodava haldussüsteemi nõudeid. Süsteemi nõuete väljatöötamisel olid abiks turniiride korraldajad ja osalevate meeskondade juhendajad. Lisaks antakse ülevaade süsteemi arenduseks kasutatud tehnoloogiatest. Eraldi tuuakse välja HMVC arhitektuuri kirjeldus ja selle kasutamise põhjused prototüübi realiseerimisel. Töö kolmas osa annab ülevaate valminud veebipõhise haldusüsteemi prototüübist. Prototüüp võimaldab juhendajatel oma meeskonda turniiridele registreerida ja saavutatud tulemusi vaadata. Turniiri korraldajatel on võimalik korraldatavaid turniire hallata, sealhulgas veebipõhiselt meeskondi hinnata ja robotimängu tulemusi salvestada. Välja on toodud süsteemi loomiseks kasutatud andmebaasimudel ja lahti on seletatud valminud rakenduse erinevad moodulid. Eraldi on kirja pandud prototüübi võimalikud edasiarendused, sealhulgas need arendused, mis oleks kindlasti vajalikud lõpliku haldussüsteemi realiseerimisel. Kokkuvõtteks võib öelda, et tööle seatud eesmärgid said täidetud. Valminud prototüüp loob head eeldused FIRST LEGO League turniirihaldussüsteemi väljatöötamiseks.Kirje Helivaljuse mõõtja(Tartu Ülikool, 2013) Kozina, Angelina; Villems, Anne; Duvin, Taavi; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKäesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks oli luua põhjalik eestikeelne õppevahend firma Vernier helivaljuse mõõtja kasutamiseks koos NXT komplektiga, mida õpetajad ja õpilased saavad kasutada füüsika tundides või robootika ringides. Töö loomisel jälgiti struktuuri, mida kasutatakse sarnaste tööde puhul. Töö koosneb kolmest peatükist. Esimeses andi ülevaade heli omadustele, toodi välja olulisemaid mõisteid. Teises peatükis tutvustati Vernier’i helivaljuse mõõtjat, tema omadusi ja kasutamisvõimalusi. Lisaks tehti sissejuhatust NXT-G programmeerimiskeskkonda - tutvustati olulisemaid funktsioone selleks, et kolmanda peatükki ülesandeid oleks lihtsam lahendada. Kolmanda peatükki ülesannetele on erineva raskusastmega, mis on mõeldud NXT komplekti ja anduriga tutvumiseks. Iga ülesanne loomisel kasutati ühtset malli: • Ülesanne tase • Ülesanne eesmärk • Ülesanne lahendamiseks olulised vahendid • Ülesanne püstitus • Võimalik lahendus • Võimalikud probleemid. Õppematerjali loomisel arvestati sellega, et nii õpetajal kui ka õpilasel võib täielikult puududa programmeerimisoskused, seega iga funktsiooni ja ka ülesanne lahendust üritati põhjalikult ära seletada. Antud materjali põhjal võib koostada uusi ja raskemaid ülesandeid, mida võib luua antud töös kirjeldatud ülesannete kombineerimisel.Kirje Helivaljuse mõõtja(2014) Kozina, Angelina; Villems, Anne; Duvin, TaaviAntud bakalaureusetöö eesmärgiks on anda õpetajatele ning õpilastele põhjalik eestikeelne kasutusjuhend firma Vernier poolt toodetud helianduri kohta ning tutvustada anduri kasutamisvõimalusi koos LEGO Mindstorms komplektiga. Töö on koostatud kolmes peatükis. Esimeses peatükis iseloomustatakse heli ja kirjeldatakse heli mõisteid andmaks lugejale ülevaate heli omadustest. Teises peatükis kirjeldatakse ja lahatakse Vernier'i helivaljuse mõõtjat ja tema tööpõhimõtteid. Kolmandas peatükis on toodud helivaljuse mõõtjale mõeldud ülesanded koos kirjeldustega ja võimalike lahendustega.Kirje Infosüsteem materjalide haldamiseks RAJU keskusele(Tartu Ülikool, 2011) Suvorov, Martin; Villems, Anne; Duvin, Taavi; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKäesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks oli luua infosüsteem, mis haldaks RAJU keskuse poolt loodud LEGO MINDSTORMS NXT robotite ja neile mõeldud andurite õppematerjale ning töölehti. Materjalide loomine ja jagamine peaks olema võimalikult lihtne. Infosüsteemi kasutajateks on Kooliroboti projektiga liitunud koolid. Õpetaja staatuses kasutajad saavad tutvuda uute andurite ja nende võimalustega. Samuti saavad nad koostada uusi ülesandeid, mida on võimalik mugavalt jagada oma õpilastele. Lõputöö tekstiline osa esitab infosüsteemi analüüsi, kirjeldades erinevaid nõudeid, struktuuri ja ehitust. Viimane peatükk sisaldab süsteemi paigaldamisjuhendit. Süsteem ise on arendatud PHP keeles ja arendatud vabavaralise, väikse ja kiire CodeIgniter MVC (mudel-vaade-kontroller) raamistiku peale. Kasutajaliidese mugavamaks muutmiseks on kasutatud valdavalt JavaScripti teeki jQuery, vaid õppematerjalide üleslaadimisel tuli kasutada Uploadify pistikprogrammi, mis baseerub osaliselt Flash peal. Süsteem on sisuliselt valmis kasutamiseks, kuid enne selle kasutuselevõttu oleks kasulik lasta mõnel disaineril luua süsteemile sobiv kujundus, mis vastaks lehe sisule ja jätaks professionaalse mulje. Eelnevalt polnud sarnast süsteemi kasutuses ja programmerimist tuli alustada tühjalt kohalt. Samuti osutus mitmete pistikprogrammide integreerimine antud raamistikuga ootamatult keeruliseks, mistõttu tuli teha mitmeid kompromisse. Põhifunktsionaalsus on töökorras, kuid kahjuks jäi aega puudu põhjalikuks testimiseks. Seepärast soovitaks enne päriskasutajate lisamist läbi teha ka korralik testimise tsükkel. Järgmise sammuna tuleks tutvustada infosüsteemi koolidele ja suunata neid seda kasutama. Mida rohkem on süsteemis kasutajaid, seda rohkem loovad nad uusi materjale ja töölehti, mida teised kasutajad saavad uurida. Sellega aga tõuseb loodetavasti üldine robootika tase ja populaarsus.Kirje Joogivanema infosüsteemi front-end'i prototüüp üliõpilasseltsile(2016) Lutter, Madis Martin; Villems, AnneSelles töös antakse ülevaade joogivanema ülesannetest akadeemilises üliõpilasseltsis ning hetkel kasutatavast tehnilisest lahendusest, mis abistab joogivanemat tööülesannete täitmisel. Tuuakse välja hetkel kasutusel oleva süsteemi miinused ning töötatakse välja uus lahendus, mis lihtsustaks joogivanema tööd ning kõrvaldaks osa hetkel kasutusel oleva süsteemi kitsaskohtadest. Töö tulemusena valmib infosüsteemi rakendusliidese (API) spetsifikatsioon ning kasutajaliides, mis suhtleb planeeritava infosüsteemiga rakendusliidese kaudu.Kirje Juhtmevaba iselaadiva Arduino roboti ehitamine(2016) Kelder, Triinu Liis; Villems, Anne; Duvin, Taavi; Peets, AloKäesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks on kirjeldada, kuidas ehitada Arduino robotit, mis tuvastab aku tühjenemise ning liigub laadimispunkti, kus robot hakkab laadima juhtmevabalt. Töö esimeses peatükis tutvustatakse Arduino platvormi. Teises peatükis kirjeldatakse aku tühjenemise tuvastamist. Kolmandas peatükis antakse ülevaade juhtmevabast laadimisest. Neljandas peatükis selgitatakse, kuidas jõuab robot laadimispunkti. Viiendas peatükis antakse ülevaade töö tulemustest.Kirje Kvaliteetse e-kursuse koostamine ja läbiviimine süsteemihalduse kursuse näitel Eesti Lennuakadeemias(Tartu Ülikool, 2011) Nuut, Lii; Villems, Anne; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutTöö tegeleb süsteemihalduse kursuse koostamise ja läbiviimisega Eesti Lennuakadeemias.Kirje Kvaliteetse mitmetasemelise e-kursuse loomine robootika näitel(Tartu Ülikool, 2011) Elbrecht, Rudolf; Villems, Anne; Duvin, Taavi; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKäesoleva magistritöö peamiseks eesmärgiks oli luua kvaliteetne mitmetasemeline robootikateemaline e-kursus olemasoleva e-kursuse baasil. Töös uuriti esmalt kvaliteetsete e-kursuste loomise probleeme, misjärel anti ülevaade olemasolevast e-kursusest. Seejuures viidi läbi põhjalik analüüs selgitamaks välja olemasoleva e-kursuse puudujääke ja probleeme. Analüüsi käigus jõuti tõdemusele, et olemasolev kursus sisaldab puudujääke nii sisulises kui ka tehnilises pooles ega vasta suures osas kvaliteedinõuetele [6]. Analüüsi tulemustest lähtuvalt, defineeriti enne uue kursuse loomist täpsed nõuded ja selgitati välja vajadused, mida uus kursus rahuldama peab. Kursuse loomise protsessi raames uuriti ka erinevaid Moodle’i vahendeid õppematerjalide esitamiseks ja kursuse korraldamiseks ning anti ülevaade mitmetasemelise kursuse loomise võimalustest Moodle keskkonda. Töö tulemusena valmis õpikeskkonda Moodle LEGO MINDSTORMS NXT kursus, mis on korraga kasutatav erinevate sihtrühmade poolt ning mille loomisel on täielikult järgitud e-õppe kvaliteedinõudeid. Töö lisadena valmisid ka kursusele materjalide lisamise juhendid. Lisaks on tööga kaasas näited endise ning uue e-kursuse hinnatavatest ülesannetest ning käesoleva magistritöö autori poolt väljapakutud LEGO MINDSTORMS NXT algkursuse ajakava.Kirje LEGO Mindstorms EV3 ja NXT komplektiga ühilduv Vernier’ anemometer(2015) Tiik, Silver; Villems, Anne; Duvin, Taavi; Peets, AloKäesoleva bakalaureusetöö eesmärk on luua eestikeelne õppematerjal õpetajatele ning õpilastele, mis toimib kasutusjuhendina firma LEGO Mindstorms NXT ja EV3’ga ühilduvale Vernier’ anemomeetrile. Töö koosneb sissejuhatusest ja kolmest osast. Esimeses osas antakse ülevaade tuulest, kui füüsikalist nähtusest, tutvustatakse anemomeetrite ajalugu ja kirjeldatakse tänapäeval kasutatavate anemomeetrite tööpõhimõtteid. Teises osas tutvustatakse firma Vernier poolt loodud anemomeetrit ning kirjeldatakse selle ühilduvust ja kasutamist LEGO Mindstorms NXT ja EV3 baaskomplektiga. Kolmandas osas esitatakse erineva raskustasemega ülesanded, mida saab anemomeetriga lahendada ja nende ülesannete näidislahendused.Kirje LEGO Mindstorms EV3 ja NXT ristkasutus(2014) Käomägi, Ranno; Villems, Anne; Duvin, TaaviKäesoleva bakalaureusetöö eesmärgiks on luua Kooliroboti projektiga seoses läbiviidava õpetajakoolituse tarvis eestikeelne õppematerjal. Töö on abistavaks ja suunavaks materjaliks LEGO Mindstorms robootikakomplektide ostmisel. Töö koosneb kolmest peatükist, millest esimeses tutvustatakse LEGO ettevõtet ning LEGO Mindstorms robotikomplekte. Teises peatükis tuuakse välja LEGO Mindstorms versioonide NXT ja EV3 komponentide omavaheline ühilduvus. Kolmandas peatükis tuuakse välja põnevamad seisukohad intervjuust robootikaringide juhendaja Taavi Duviniga.